BLOOD FATHER : O Mad Mel επιστρέφει. (Και αυτό είναι Καλό.)

by Αντρέι Κοτσεργκίν

Σε έναν Κινηματογράφο που έχει κατακλυστεί από αμέτρητα superhero movies ένας άντρας (ή και μια γυναίκα, δεν είμαστε μισογύνηδες) που και που νιώθει την ανάγκη να κάτσει να δει μια old school περιπέτεια που να ΜΗΝ περιλαμβάνει μέσα Εκδικητές, Ομάδες Αυτοκτονίας και Φύλακες του Γαλαξία. Αλλά ούτε και θέλει το ψευτό μάτσο swag που μοστράρουν οι περισσότεροι ‘action heroes’ τύπου Vin Diesel στις μέρες μας. Έναν τύπο σαν τον John McClane αυτό έχουμε ανάγκη σκέφτηκα χθες που ήθελα απεγνωσμένα να δω μια περιπέτεια παλαιάς κοπής. Ευτυχώς όμως πριν κάτσω να ξαναδώ για δέκατη (και βάλε) φορά το διαχρονικά Επικό Die Hard πέτυχα κατά τύχη το trailer της τελευταίας ταινίας του Mel Gibson και η καταπιεσμένη τεστοστερόνη μου βρήκε τον δρόμο της. Έναν δρόμο του οποίου η καυτή άσφαλτος είναι στρωμένη με μηχανές, ξυλίκι, αίμα και έναν αναγεννημένο Mel από τα παλιά.

Blood-Father-New-Picture-1

O John Link (Mel Gibson) ένας μεσήλικας  πρώην κατάδικος και συμμορίτης φυτοζωεί κάπου στην έρημο της California όπου και επιβιώνει κάνοντας tattoo για τους ντόπιους σε μια προσπάθεια να ξαναφτιάξει την ζωή του που είχε πάρει την κάτω βόλτα λόγο της φυλάκισης του. Όμως η ανάγκη του John για νηφαλιότητα και ψυχική ηρεμία θα διαταραχθεί όταν εμφανίζεται από το πουθενά η κόρη του Lydia (Erin Moriarty) η οποία ήταν αγνοούμενη για πολύ καιρό. Η Lydia θα φέρει μαζί της μερικά ένοχα μυστικά  και αρκετούς μπελάδες στο κατόπι της.  Ο John γρήγορα συνειδητοποιεί ότι για να σώσει την κόρη του θα πρέπει να ξανακυλήσει στην παρανομία. Είναι όμως σε θέση να αντιμετωπίσει τους δαίμονες του παρελθόντος ? Και ποίες θα είναι οι συνέπειες για τον ίδιο αλλά και για την κόρη του εάν τους αφήσει να τον κυριεύσουν ξανά  ?

blood-father

Από την πρώτη κιόλας σκηνή του BLOOD FATHER καταλαβαίνεις ότι ο Mel Gibson τράβηξε χοντρά ζόρια. Το πρώτο κοντινό του πλάνο σου παρουσιάζει ένα ταλαιπωρημένο ξηρό πρόσωπο γεμάτο ρωγμές και ρυτίδες. Ένας καθρέφτης που απεικονίζει ρεαλιστικά την προσωπική ζωή του ηθοποιού τα τελευταία χρόνια. Και όμως ο Mel δεν προσπαθεί να κρυφτεί. Το αντίθετο μάλιστα επιτρέπει στον σκηνοθέτη να τον παρουσιάσει ως έναν πρώην θυμωμένο αλκοολικό σε ανάρρωση και  χρησιμοποιεί όλα αυτά τα αρνητικά βιώματα που πέρασε ως δοχείο για να  διοχετεύσει τον θυμό και την αγανάκτηση του μέσα στον χαρακτήρα του John Link. Και αυτό λειτουργεί ιδανικά τόσο για τον ‘ήρωα’ όσο και για την ίδια την ταινία.  ‘I’m sorry – I made mistakes and you suffered,’ βλέπουμε τον Link να απολογείται στην κόρη του προς το φινάλε της ταινίας και έχεις την εντύπωση ότι στην πραγματικότητα ο Gibson απολογείται στην οικογένεια του, τους θαυμαστές του αλλά κυρίως στον ίδιο του τον εαυτό για όλα τα σκατά που πέρασε (με δική του ευθύνη) όλα αυτά τα χρόνια. Αλλά πέραν του Mel και το υπόλοιπο cast κάνει καλά την δουλεία του. Η νεαρή Erin Moriarty εκτός από καυλάκι γοητεία φανερώνει και ψήγματα ταλέντου και πιθανότατα αν προσέξει τις επιλογές της θα έχει μια αρκετά αξιόλογη καριέρα στο Hollywood. O William H. Macy που παίζει τον σπόνσορα του Link είναι ο κλασσικός ίδιος και απαράλλαχτος William H. Macy που ξέρουμε και αγαπάμε σε κάθε ταινία του. Εξαιρετικός όπως πάντα και ο  Michael Parks που παίζει έναν παλιό συμμορίτη και φιλαράκι του John Link.  O Parks έχοντας μια πλούσια καριέρα με συμμετοχές σε αμέτρητες ταινίες  και έχοντας συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι Tarantino, Robert Rodriguez, Kevin Smith και πολλούς άλλους  αποτελεί ίσως τον πιο απολαυστικό cult support ηθοποιό στην ιστορία του Σινεμά. Τέλος στον τομέα της σκηνοθεσίας ο Γάλλος Σκηνοθέτης  Jean-François Richet κάνει προσεγμένη, δουλειά χωρίς να εντυπωσιάζει με  την ματιά του αλλά και προς τιμήν του χωρίς να καταφεύγει σε χιλιοπαιγμένα και υπερβολικά action κλισέ σύγχρονα ή παλιά. Η ταινία του έχει συνοχή και θυμίζει ένα καλό μπαστάρδεμα του Training Day με το Sons of Anarchy αλλά  σε πολύ πιο ρεαλιστικούς και γήινους ρυθμούς. Στα συν ότι καταφέρνει να χτίσει και μια πειστική σχέση μεταξύ του ήρωα και της κόρης του χωρίς να σε πνίξει στο φτηνό μελόδραμα. Σε γενικές γραμμές έχουμε μια τίμια σκηνοθεσία από έναν σκηνοθέτη που η προηγούμενη ‘μεγάλη’ του δουλειά ήταν το remake της κλασσικής ταινίας του John Carpenter, Assault on Precinct 13.

 

Πριν ξεκινήσω να βλέπω το BLOOD FATHER περίμενα ότι θα δω μια απλή μερακλίδικη περιπέτεια όπου ο Mel το παλεύει και  που θα αποτελούσε ένα καλό entry στην στήλη μου ‘Μέτριες’ Ταινίες. Τελειώνοντας την ταινία προς μεγάλη μου έκπληξη βρίσκω τον εαυτό μου να γράφει αυτό το review με τελικό προορισμό την στήλη ‘Ταινίες’ σκέτο. Το BLOOD FATHER δεν είναι μια μέτρια απολαυστική περιπέτεια όπως αρχικά περίμενα. Είναι μια φοβερή καλογυρισμένη περιπέτεια που συνδυάζει ιδανικά την νοσταλγία για την υπερβολή των 80s και 90s με τον ρεαλισμό του σύγχρονου action cinema. Φαντάσου κάτι σαν ένα πάντρεμα του Riggs από το Φονικό Όπλο με τον χαρακτήρα του Liam Neeson  στο Taken.  Περιπετειώδες  αλλά ανθρώπινο το BLOOD FATHER είναι ένα φιλμ που στηρίζεται αποκλειστικά στον πρωταγωνιστή του. Και αν αναλογιστούμε ότι ο Mel Gibson δείχνει ικανός να κρατήσει ύστερα από πολύ καιρό μια ταινία στους ώμους του αυτό μόνο σαν θετικό μπορούμε να το εκλάβουμε. Το σύγχρονο Σινεμά έχει ανάγκη από καλλιτέχνες με άποψη, όραμα και αρχίδια σαν τον Mel Gibson. Και ας μην τον γουστάρουμε σαν τύπο.  Στους μεγάλους δημιουργούς αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία ανεξάρτητα με το πόσο μισητοί είναι. Πλέον μένει μόνο να τον δούμε να επιστρέφει δυναμικά και με την ιδιότητα του Σκηνοθέτη μιας και σε λίγο καιρό κυκλοφορεί και η νέα του δουλειά το πολεμικό δράμα Hacksaw Ridge. Σε μια εποχή όπου το  Σινεμά παγιδεύεται και αναλώνεται σε superhero  trends, sequels, remakes και στην ανακύκλωση παλιών ιδεών η φιλοδοξία, το όραμα και η ‘τρέλα’ του Mel Gibson είναι στοιχεία που τα έχουμε ανάγκη.

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: