To ARRIVAL του Denis Villeneuve ΔΕΝ χάνεται στην μετάφραση.

by Αντρέι Κοτσεργκίν 

Αν τα STAR WARS, INDEPENDENCE DAY και το ALIEN είναι οι ταινίες που αποτελούν το σταθερό και ακλόνητο μέτρο σύγκρισης σου για μια καλή sci-fi ταινία τότε μάλλον η άφιξη των εξωγήινων όντων του ARRIVAL δεν θα σε συγκινήσει και δεν υπάρχει κανένας λόγος να πας να τα υποδεχτείς μέσα από την κινηματογραφική αίθουσα. Αν όμως μεγάλωσες με ταινίες όπως το 2001 : A Space Odyssey, έμεινες άφωνος με το Close Encounters of the Third Kind του Spielberg, ταυτίστηκες με το όραμα του Nolan στο INTERSTELLAR και λάτρεψες τον χαρακτήρα της Jodie Foster στο CONTACT ε τότε το ‘παρκάρισμα’ που κάνανε πάνω από το κεφάλι σου οι ιπτάμενοι δίσκοι του σκηνοθέτη Denis Villeneuve είναι ότι καλύτερο μπορούσε να σου συμβεί.

maxresdefault-3

Δώδεκα μυστηριώδη διαστημόπλοια προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Μια ομάδα ειδικών επιστημόνων συστήνεται για να ερευνήσει το συμβάν. Ανάμεσά τους η Louise Banks (Amy Adams), μια γλωσσολόγος που καλείται να βοηθήσει στην επικοινωνία με τους εξωγήινους. Στο πλευρό της θα βρεθεί ο θεωρητικός φυσικός του στρατού, Ian Donnelly (Jeremy Renner). Οι δυο τους εισέρχονται σε ένα από τα διαστημόπλοια και εκεί κάνουν την πρώτη τους επαφή με τους εξωγήινους επισκέπτες μας (ή εισβολείς ?) που είναι στην κυριολεξία δυο, ντροπαλά, χταπόδια με … εφτά πλοκάμια. Τα ‘εφτάποδα’, ή ‘Άμποτ και Κοστέλο’ όπως τα αποκαλεί ο Ian, προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί τους και η Louise αναλαμβάνει το δύσκολο έργο να αποκρυπτογραφήσει τα λεγόμενα τους. Όμως δεν έχουν όλα τα κράτη της Γης την ίδια υπομονή με την γλωσσολόγο. Η Κίνα νιώθοντας να απειλείται από την απρόσμενη και απρόσκλητη επίσκεψη των εξωγήινων ετοιμάζεται να επιτεθεί σε ένα από τα διαστημόπλοια. Ο τρίτος Παγκόσμιος βρίσκεται προ των πυλών και η Amy καλείται να πάρει μια κρίσιμη απόφαση που θα καθορίσει το μέλλον της ανθρωπότητας.

97c268e44da7f7af62a3318cf35bb6b6

Το ARRIVAL μπορεί να είναι μια ταινία που περιγράφει τον ερχομό εξωγήινων όντων στην Γη όμως στην πραγματικότητα οι αληθινοί πρωταγωνιστές του φιλμ είναι οι άνθρωποι. Το ARRIVAL διαπραγματεύεται την ευκολία που δείχνουμε ως είδος να τραβήξουμε την σκανδάλη ενάντια σε πράγματα και καταστάσεις που δυσκολευόμαστε , αδυνατούμε ή απλά δεν έχουμε την υπομονή να τα κατανοήσουμε. Η εγωπάθεια ήταν πάντα ένα από τα μεγαλύτερα ελαττώματα μας. Παραδόξως η πρωταγωνίστρια της ταινίας καταφέρνει να παραμερίσει την δική της ώστε να ανακαλύψει την πολύτιμη αλήθεια. Η ταινία περιστρέφετε γύρω από τον χαρακτήρα της Louise και η Amy Adams μέσα από μια εξαιρετική ερμηνεία (την καλύτερη της καριέρας της) μας δίνει έναν χαρακτήρα τόσο προσγειωμένο και ανθρώπινο που ειλικρινά δεν γίνεται να μην συμπάσχουμε μαζί της. Η παρουσία της στο ARRIVAL είναι μια τρανή απόδειξη του πόσο κοντόφθαλμος ήταν ο Zack Snyder που δεν έδωσε μεγαλύτερο ρόλο στον χαρακτήρα της Lois Lane στο πρόσφατο Batman V Superman.  Στο πλευρό της Adams στέκεται επάξια ο σταθερά καλός Jeremy Renner που δείχνει να κατανοεί απόλυτα ότι η συμπρωταγωνίστρια του είναι η μοναδική αληθινή ηρωίδα της ταινίας και πολύ έξυπνα  παίρνει διακριτικά την θέση του στο πλευρό της. Η χημεία μεταξύ τους υπάρχει και λειτουργεί ιδανικά.

tumblr_oc6p5ioenr1r2aobgo6_540

Το ARRIVAL είναι μια ωδή του σκηνοθέτη Denis Villeneuve (PRISONERS, SICARIO) στην γλώσσα ,την επικοινωνία, τον χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε όλα αυτά τα πράγματα. Και αυτή η ωδή γίνεται με έναν μεγαλοπρεπέστατο ρεαλισμό. Τα διαστημόπλοια του Villeneuve δεν είναι τα ιπτάμενα ‘θηρία’ που πετυχαίνουμε στις περισσότερες sci-fi ταινίες. Περισσότερο θυμίζουν σκιές που στέκονται υπομονετικά ακίνητες ανάμεσα στα σύννεφα. Οι ‘επισκέπτες’ του χωρίς να είναι τερατώδεις και απειλητικοί καταφέρνουν να σε φοβίζουν αλλά και να σε ιντριγκάρουν μιας και δεν γνωρίζουμε τις προθέσεις τους. Χωρίς να καταφεύγει σε φαντασμαγορικά εφέ και κλισαρισμένες σκηνές δράσης ή Jump Scares και έχοντας ένα σχετικά πενιχρό μπάτζετ των 47 εκατομμυρίων στην διάθεση του, ο σκηνοθέτης καταλήγει να μας παρουσιάσει την πιο ρεαλιστική ‘άφιξη’ εξωγήινων όντων που έχουμε δει σε ταινία. Ο Villeneuve θα μπορούσε να αποτελεί το εξωγήινο υβρίδιο που θα προέκυπτε αν διασταυρώναμε τον Stanley Kubrick του 2001: A Space Odyssey με τον Nolan του INTERSTELLAR χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να χάνει την  μοναδικότητα του. Σαγηνευτική και επιβλητική είναι και η φωτογραφία της ταινίας που σε συνδυασμό με την μουσική του Max Richter σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι το διαστημόπλοιο έχει κυριολεκτικά παρκάρει πάνω από το σπίτι σου !

posterfix-449x700

Δεν είναι και λίγοι οι κριτικοί αλλά και οι θεατές που έχουν ξεκινήσει να ταυτίζουν το φιλμ του Villeneuve με την αξία που είχε η Οδύσσεια του Διαστήματος του Kubrick. Μια ταύτιση την οποία κατανοώ απόλυτα αλλά και που την θεωρώ εντελώς αχρείαστη. Το ARRIVAL δεν χρειάζεται να πατήσει επάνω σε λατρεμένα αριστουργήματα του παρελθόντος. Είναι μια εξαιρετική σύγχρονη ταινία που έχει να σου δώσει τα δικά της νοήματα και συμβολισμούς. Από κει και πέρα είναι αποκλειστικά στο χέρι μας με τι τρόπο θα τα ερμηνεύσουμε και πως θα τα εκλάβουμε. Επίσης είναι ένας πολύ καλός λόγος να ανυπομονούμε για το sequel του BLADE RUNNER μιας και ο Villeneuve αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι είναι ένας σκηνοθέτης που έχει να προσφέρει σημαντικά και καινοτόμα πράγματα στον sci-fi κινηματογράφο.

Βαθμολογία : O ιδρωμένος  Zane Zaminsky από το THE ARRIVAL εγκρίνει ! 

8v7omhd

 

 

 

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: