25 Χρόνια Image Comics μέσα από 25 λατρεμένους τίτλους.

by Αντρέι Κοτσεργκίν 

Όταν τον Νοέμβρη του 1991 ο ,σχεδιαστής comics, Todd McFarlane έπαιρνε την τολμηρή απόφαση να κόψει διαπαντός τους ‘ιστούς’ που τον συνέδεαν με την Marvel ,αποχωρώντας από την εταιρεία, και μαζί με άλλους έξι «αποστάτες» δημιουργούς να προχωρήσουν στην ίδρυση της Image Comics ειλικρινά δεν νομίζω να υπήρχε κανείς που να υποψιαζόταν τι βροντερό αντίκτυπο θα είχε μια τέτοια κίνηση στην βιομηχανία.

Ο McFarlane μην αντέχοντας άλλο τους μαρτυρικούς ιστούς του Spider-Man να τον στραγγαλίζουν δημιουργικά οραματιζόταν μια εκδοτική εταιρεία όπου τα comics θα ανήκουν στους δημιουργούς τους. Η IMAGE θα αποτελούσε την Μέκκα των δημιουργών που είχαν κουραστεί και φθαρεί από τις ολοένα και αυξανόμενες παρεμβάσεις των εκδοτών και επιτηρητών στο έργο τους.  Alan Moore, Neil Gaiman,  Frank Miller και Dave Sim ήταν μερικά από τα βαριά χαρτιά που συμμερίστηκαν το όραμα του Todd.

Αυτό το αίσθημα συσσωρευμένης καταπίεσης εκφράστηκε από τους συγγραφείς και σχεδιαστές μέσα από μια υπερβολική αντιδραστικότητα. Οι πρώτοι τίτλοι της νεοσύστατης εταιρείας χαρακτηρίζονταν από μπόλικη βία, παραφουσκωμένους macho ήρωες, αιμοδιψείς Villains και σκοτεινή αισθητική. Αρχικά όλο αυτή η τεστοστερόνη τράβηξε τους αναγνώστες όμως σύντομα η αδυναμία πολλών τίτλων να σου διηγηθούν μια πραγματικά καλή ιστορία, μιας και στηρίζονταν κυρίως στο σχέδιο και το ύφος, εμπόδιζε πολλούς από αυτούς τους αναγνώστες να επιστρέψουν και τους επόμενους μήνες στους ίδιους τίτλους. Η macho αυτή κατεύθυνση της εταιρείας οφείλονταν και σε μεγάλο βαθμό στις υπερβολικές comic τάσεις των 90s. Ευτυχώς η συνέχεια ήταν αρκετά διαφορετική.

Η Image  σήμερα είναι μια Βαβυλώνα των comics όπου όμως οι δημιουργοί δεν χάνονται στην μετάφραση αλλά μπορούν και εκφράζονται δημιουργικά και ελεύθερα. Η υπερβολική Superhero αισθητική έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα και η εταιρεία έχει αυξήσει κατά πολύ τους ορίζοντες της μιας και κάθε χρόνο μας παρουσιάζει δεκάδες τίτλους εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους. Sci-fi, Horror, Fantasy, Crime-Noir, Zombie Post Apocalypse είναι μόλις μερικά από τα είδη των comics που πετυχαίνεις στον κατάλογο της εταιρείας. Comics που δεν είναι αναγκασμένα να βαδίζουν σε χαραγμένες γραμμές, οι συγγραφείς δεν είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν Continuities και timelines τα οποία υπάρχουν εδώ και 50 χρόνια και οι σχεδιαστές μπορούν να ζωγραφίζουν τους χαρακτήρες τους με τον τρόπο που τους εκφράζει καλύτερα. Και ναι η Image Comics πιθανότατα με αυτή την τακτική που ακολουθεί ποτέ της δεν θα αποκτήσει το δικό της λαμπερό και επικερδές κινηματογραφικό σύμπαν. Και ίσως να είναι και καλύτερα έτσι. Ας υπάρχει και μια εταιρεία που δημιουργεί comics όχι για να προωθήσει τις μελλοντικές προγραμματισμένες ταινίες της αλλά επειδή θέλει να δώσει στον αναγνώστη της μια καλή, πρωτότυπη και μοναδική ιστορία για να διαβάσει.

Σίγουρα μέσα σε όλα αυτά τα διαμάντια, που μας έχει δώσει η εταιρεία στα 25 χρόνια ζωής της, δεν λάμπουν όλα το ίδιο. Υπάρχουν μερικά που είναι λιγότερο φωτεινά και αρκετά «ραγισμένα». Και όμως αξίζει να ρίξεις μια ματιά στα περισσότερα μόνο και μόνο γιατί έχουν το καθένα κάτι μοναδικό να σου αφηγηθούν και να σου δείξουν. Και φυσικά υπάρχουν και εκείνα τα διαμάντια που η λάμψη τους είναι τόσο ισχυρή και μοναδική που θα θέλεις να κοσμήσεις με αυτά τα ράφια σου και να τα κρατήσεις κοντά σου για πάντα. Εμείς διαλέξαμε 25 από αυτά τα διαμάντια και σας δίνουμε μια λίστα με 25  διαχρονικούς και αγαπημένους τίτλους της Image Comics.

Δεν ξέρω αν οι παρακάτω τίτλοι είναι «οι καλύτεροι» της εταιρείας. Είναι σίγουρα όμως εκείνοι που αγαπώ περισσότερο και που θα πρότεινα ανεπιφύλακτα σε κάποιον που θέλει να εξερευνήσει το φοβερό σύμπαν της Image. Δεν ξέρω αν αυτή η λίστα είναι αντικειμενική. Σε κάποιες περιπτώσεις  η καρδιά μιλάει πιο δυνατά από την λογική. Και αυτή είναι ακριβώς μια τέτοια περίπτωση….

25. BEOWULF by Santiago Garcia & David Rubin.

beo 3

Τα είπαμε πρόσφατα σχετικά με το πόσο Επικό είναι αυτό το graphic novel. Το BEOWULF είναι ηρωικό, αιματηρό και μεγαλοπρεπές. Ο Santiago Carcia εξιστορεί πιστά τον θρύλο του Σκανδιναβού ήρωα και με ανεπανάληπτο artwork από τον David Rubin.

24. SEVEN TO ETERNITY by Rick Remender & Jerome Opena.

se

O Rick Remender παντρεύει την φαντασία και το sci-fi με τον νεωτερισμό και μας χαρίζει μια ιστορία ανθρώπων και τεράτων. Ένα αρκετά περίπλοκο comic που δεν είναι για όλους όμως άμα του δώσεις μια ευκαιρία σε αποζημιώνει με το αχανές όραμα του αλλά και με την επιβλητική τέχνη του Jerome Opena που παραδίδει την καλύτερη δουλειά του.

23. HAUNT by  Todd McFarlane & Robert Kirkman.

Haunted by His Own

Σε επίπεδο ιστορίας το HAUNT δεν ήταν και κάνα τρομερό comic. Οι επιρροές από SPAWN ήταν κάτι παραπάνω από εμφανείς ενώ παρά την προσπάθεια των McFarlane και Kirkman να αναδείξουν ένα σκοτεινό και μελοδραματικό ύφος κάπου όλο αυτό δεν είχε επάνω σου την επίδραση που θα περίμενες. Ενώ και οι κεντρικοί χαρακτήρες ήταν αρκετά πεζοί. Όμως το μέτριο storyline δεν κατάφερε να «στοιχειώσει» το comic μιας και το εκπληκτικά ατμοσφαιρικό και αιματοβαμμένο artwork σε αποζημίωνε και με το παραπάνω. Λογικό άλλωστε όταν έχεις τους, διψασμένους για αίμα,  McFarlane, Greg Capullo και Ryan Ottley να κάνουν καλλιτεχνικό team-up θα προκύψει και το ανάλογο φονικό αποτέλεσμα !

22. WYTCHES by Scott Snyder & Jock.

wytches

O Scott Snyder μας αφηγείται μια ιστορία με μάγισσες που όμως σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει κλασσικό παιδικό παραμύθι. Σε ένα καζάνι που βράζει ρίχνει μυστήριο, τρόμο και την τέχνη του Jock που περισσότερο θυμίζει πίνακες παρά σχέδιο comic και το τελικό αποτέλεσμα είναι άκρως ατμοσφαιρικό και αγωνιώδες. Μια σκοτεινή ιστορία που απευθύνεται αποκλειστικά σε μεγάλα «παιδιά».

21. WE STAND ON GUARD by Brian K. Vaughan & Steve Skroce.

we_stand_guard_issue_1_vaughan_skroce_image_comics_04

Ο Brian K. Vaughan καταγράφει την ιστορία του μέλλοντος , μέσα από ένα mini-series, όπου ο Καναδάς του έτους 2112 (ωραίο tribute στους Rush !) δέχεται εισβολή από τις ΗΠΑ ! Σύμμαχος στο πλευρό του θα σταθεί ο εξαιρετικός Steve Skroce που με το φουτουριστικό του σχέδιο ντύνει την Αντίσταση και μας χαρίζει μερικά επιβλητικά πλάνα με τεράστια ρομπότ.

20. BEDLAM by Nick Spencer & Rilley Rossmo.

bedlam101

Στο BEDLAM o Nick Spencer σε ξεκινάει με το κλασσικό, τυπικό story όπου ο αδέκαστος καλός κυνηγάει τον μανιακό κακό σε μια ιστορία που θυμίζει εντελώς σκηνικό Batman Vs Joker και την σχέση και τις ηθικές διαφορές που έχουν μεταξύ τους οι δυο αιώνιοι αντίπαλοι. Τι γίνεται όμως αν ο Κακός γιατρευτεί από την παράνοια του ? Ένα σχιζοφρενικό story γεμάτο φονικές πινελιές αίματος δια χειρός Rilley Rossmo που με την αλλοπρόσαλλη τέχνη του ενισχύει σημαντικά την παράνοια της ιστορίας.

19. OUTCAST by Robert Kirkman & Paul Azaceta.

outcast_2

Ο Kirkman μας δίνει επιτέλους μια πρωτότυπη ιστορία με δαίμονες που δεν πατάει επάνω στην κληρονομιά του Εξορκιστή και όχι μόνο αποφεύγει τα κλισέ του είδους αλλά τολμά να μας δώσει και τα δικά της μοναδικά στοιχεία. Στο πλευρό του βρίσκεται ο Paul Azaceta που με το μουντό artwork του μας δίνει μια ατμόσφαιρα έντονης κλειστοφοβίας και μας μεταφέρει τον φόβο για τις άγνωστες δυνάμεις που μας παραμονεύουν στο σκοτάδι. Ένα comic με εκπληκτική παρουσίαση χαρακτήρων και φοβερή αισθητική η οποία ευτυχώς αποδόθηκε με επιτυχία και στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά. Παρά το μεταφυσικό του περιεχόμενο, το OUTCAST σε κάνει να συνειδητοποιήσεις ότι το θέμα δεν είναι πως να διώξεις μακριά τους Δαίμονες αλλά πως να μην γίνεις εσύ ο ίδιος ένας από αυτούς.

18. THE MAXX by Sam Kieth.

The-Maxx-6

Ένας άστεγος φαντασιώνεται ότι είναι ένας πανίσχυρος προστάτης από μια άλλη διάσταση ! Το THE MAXX δεν απέκτησε ποτέ την ίδια αίγλη που είχαν τα βαριά χαρτιά της εταιρείας πίσω στα 90s όμως ήταν από τους πρώτους τίτλους που πήραν καλές κριτικές ενώ βρήκε και τον δρόμο του προς το mainstream κοινό όταν μεταφέρθηκε, το 1995, σε τηλεοπτική σειρά από το MTV !

17. YOUNGBLOOD by Rob Liefeld.

youngblood-1-cover-115159

Το YOUNGBLOOD σε ποιοτικό επίπεδο δεν πρόσφερε πολλά πράγματα.Ήταν όμως το πρώτο comic που τυπώθηκε το 1992 από την νεοσύστατη τότε Image Comics και αυτό από μόνο του αρκεί για να γραφτεί το δημιούργημα του Rob Liefeld με χρυσά γράμματα στην ιστορία της εταιρείας. Στις μέρες μας το YOUNGBLOOD αποτελεί μια ένοχη απόλαυση και λειτουργεί κυρίως ως μια χρονοκάψουλα που μας θυμίζει με τον πιο παραστατικό τρόπο την υπερβολική αισθητική που είχαν τα comics των 90s με τους μυώδεις, ποζεράδες Superheroes, τις μεγαλομανείς ιστορίες και την ατελείωτη βία τους. Μια αισθητική την οποία ο Liefeld αρνείται ακόμη και σήμερα να την αποχωριστεί. Ευτυχώς πάντως δέχεται να την μετριάσει κάπως μιας και η ομάδα επιστρέφει φέτος με μοντέρνο ύφος. Τώρα αν έχει να μας προσφέρει κάτι ψυχαγωγικό και απολαυστικό μετά από τόσα χρόνια είναι ένα άλλο ζήτημα…

16. THE GODDAMNED by Jason Aaron & R. M. Guera.

tg

Αρχέγονο, βλάσφημο, σκληρό και αιματηρό. Ο Jason Aaron μας παραπέμπει στο βιβλίο της Γένεσης και στην προσπάθεια του σημαδεμένου και αθάνατου αδελφοκτόνου, Κάιν να βρει την λύτρωση μέσα από τον θάνατο. Ο Aaron σε συνδυασμό με την σχεδόν πρωτόγονη τέχνη του R.M.Guera μας στέλνει σε ένα βίαιο και λουσμένο στο αίμα οδοιπορικό στις βιβλικές εποχές και ειλικρινά το μόνο αρνητικό που μπορώ να καταλογίσω σε αυτό το comic είναι ότι κυκλοφορεί κάθε… 4 μήνες.

15. CHEW by John Layman & Rob Guillory.

chew_01

Σε έναν κόσμο όπου τα κοτόπουλα και τα υπόλοιπα πουλερικά έχουν απαγορευτεί από την Κυβέρνηση, λόγο της γρίπης των πουλερικών που ξεκλήρισε 23 εκατομμύρια Αμερικανούς, το CHEW επικεντρώνεται στην καθημερινή ρουτίνα του επιθεωρητή Tony Chu και στις υποθέσεις που αναλαμβάνει. Μόνο που ο Tony δεν είναι ο καθημερινός σου μπάτσος αλλά ένας Cibopath, δηλαδή ένας τύπος που έχει την ικανότητα να μαθαίνει τι συνέβη σε οποιοδήποτε αντικείμενο, ζώο ή άνθρωπο αρκεί να το … φάει ! Οι Layman και Guillory μας χαρίζουν ένα από τα πιο πρωτότυπα, έξυπνα, ξέφρενα και φυσικά «γευστικά» comics της Image.

14. THE DARKNESS by Marc Silvestri, Garth Ennis & David Wohl.

d

Αρχέγονες σκοτεινές δυνάμεις, μαφιόζικα χτυπήματα, παλαβές αιρέσεις, ακρωτηριασμένα ανθρώπινα μέλη, αστεία με πούτσες και ένα συγκινητικό love story… Από comic στο οποίο βρίσκεται μπλεγμένος ο Μπάσταρδος ο Garth Ennis δεν θα περίμενες κάτι λιγότερο. Πρόσθεσε στην εξίσωση και το επιβλητικό και ανίερο σχέδιο του Marc Silvestri και έχεις μια καλή εικόνα του πως και του γιατί το THE DARKNESS αγαπήθηκε από τους αναγνώστες και μεταφέρθηκε και σε ένα, απρόσμενα καλό, Video Game ! Την σκοτεινή και άκρως αιμοδιψή αρχέγονη οντότητα, η οποία μεταφέρεται μέσω της συνουσίας, την γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 1996 μέσα από το «παράρτημα» της Image την Top Cow Productions και το WITCHBLADE #10. Και μιας και το έφερε η κουβέντα…

13. WITCHBLADE by Marc Silvestri, David Wohl, Brian Haberlin & Michael Turner.

1024x768 Witchblade Comic wallpaper

Η ντετέκτιβ Sara Pezzini λαμβάνει το Witchblade, ένα γάντι πανοπλίας, το οποίο της δίνει υπερφυσικές δυνάμεις τις οποίες καλείται να χρησιμοποιήσει στην αιώνια μάχη ενάντια στο Κακό. Ένας από τους πιο μακροχρόνιους τίτλους της Image που καμιά φορά η ιστορία μπορεί να χάνει ποιοτικά όμως πάντα καταφέρνει να σε αποζημιώνει με το εντυπωσιακό artwork. Από το 1995 που εκδόθηκε μέχρι και σήμερα το WITCHBLADE έχει μεταφερθεί σε τηλεοπτική σειρά (το έδειχνε παλιά και το STAR.), anime και manga ενώ έχει γεννήσει μερικά spin-offs όπως το THE DARKNESS. Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις υπάρχουν και σχέδια για μια νέα τηλεοπτική σειρά από το NBC.

12. CRIMINAL /  FATALE by Ed Brubaker & Sean Phillips.

fatale-comic-book-4

Καταφεύγω σε «κλεψιά» αλλά διάολε ειλικρινά ΔΕΝ μπορούσα να ξεχωρίσω έναν από αυτούς τους δυο τίτλους. Οι  Brubaker και Phillips έχουν γίνει αχώριστοι συνεργάτες από το 1999 και αυτοί οι δυο εξαιρετικοί τίτλοι μας δείχνουν το γιατί. Το CRIMINAL , που αρχικά εκδόθηκε από την MARVEL (μέσω της ICON), είναι ίσως η πιο ώριμη δουλειά τους και ένα από τα καλύτερα crime comics. Το FATALE πάλι έχει μια ανεπανάληπτη νουάρ αισθητική την οποία οι δυο δημιουργοί ποτίζουν με μπόλικο μυστήριο, δράμα και μεταφυσικό τρόμο βγαλμένο από τον παλαβό κόσμο του H.P. Lovecraft. Ένα από τα καλύτερα δίδυμα στον χώρο των comics μέσα από δυο από τις καλύτερες τους δουλείες.

11. WANTED by Mark Millar & J.G. Jones.

Wanted-Comic-Wallpapers-3

O Mark Millar είναι κάτι σαν τον Michael Bay των comics. Ο τύπος ξέρει να γράφει ιστορίες «blockbusters«. Όμως, αντίθετα με τον σκηνοθέτη,ο συγγραφέας ξέρει πως να προσδίδει, έστω και μια επιφανειακή, ουσία στα θεαματικά έργα του. Στο WANTED ο Millar δανείζεται διάφορα κλισέ στοιχεία από τα κλασσικά και αγαπημένα μας Superhero comics και τα φουσκώνει ντοπάροντας τα με ασταμάτητη δράση, έντονη βία και καφρίλα. Μας χαρίζει χαρακτήρες πρωτότυπους αλλά και γραφικούς ταυτόχρονα που ουσιαστικά τιμούν αλλά και σατιρίζουν κλασσικούς comic ήρωες και Villains. Μας δίνει έναν εγκληματία που δέχεται εγκληματικές εντολές από το … κάτω κεφάλι του και μας παρουσιάζει έναν Villain φτιαγμένο από σκατά πολύ πριν οι σκατόvillains γίνουν της μόδας. Κάπου μέσα σε όλο το χάος, το ξυλίκι, το πιστολίδι, το σεξ και την υπερβολή υπάρχει και ένα κοινωνικό μήνυμα σχετικά με το ότι πρέπει να παίρνουμε την ζωή μας στα χέρια μας και να μην αφήνουμε τους άλλους να μας ελέγχουν και να καθορίζουν ποίοι θα είμαστε. Αλλά ειλικρινά ποίος δίνει δεκάρα ?! Το 2008 βγήκε και μια τίμια ταινία με τον ίδιο τίτλο που βασιζόταν ελαφρά στο comic και που είχε για πρωταγωνιστές τους Angelina Jolie, James McAvoy και Morgan Freeman.

10. POSTAL by Matt Hawkins, Bryan Hill & Isaac Goodhart.

pos

Μυστηριώδες, γεμάτο αγωνία και με έντονα ξεσπάσματα βίας το POSTAL ξέρει πότε να σε βυθίσει στην ατμόσφαιρα μυστηρίου του και πότε να σε σοκάρει με μερικές άκρως δυνατές και αιματηρές σκηνές. Η ιστορία των Matt Hawkins και Bryan Hill αρχικά δεν θα σε αφήσει να πάρεις ανάσα και στο τέλος θα σε βάλει να την ξαναδιαβάσεις στο καπάκι ώστε να καταλάβεις πως τα πράγματα οδηγήθηκαν εκεί. Άξιος συνένοχος στο έγκλημα αποδεικνύεται και ο τρίτος της συμμορίας, Isaac Goodhart, που μέσα από το απλό και ψυχρό σχέδιο του στήνει το ιδανικό σκηνικό για το έγκλημα. Σύντομα θα το δούμε και σε τηλεοπτική σειρά.

9. SEVERED by Scott Snyder, Scott Tufft & Attila Futaki.

severed-featured

Ένα ανατριχιαστικό ενήλικο «παραμύθι» με ένα artwork που του προσδίδει μια κινηματογραφική Horror αισθητική. Στο SEVERED οι Snyder και Tufft μας διηγούνται μια ιστορία για τέρατα και ανθρώπους και μας δείχνουν ότι καμιά φορά είναι δύσκολο να διακρίνεις ποίος είναι τι ενώ ο Futaki μέσα από την τέχνη του ζωντανεύει την Αμερική του 1916 και μας συστήνει στον τρόμο μέσα από τις σελίδες του εξαιρετικού αυτού comic που σου δείχνει πόσο εύκολα το Αμερικάνικο όνειρο μπορεί να μετατραπεί σε έναν ανθρωποφάγο εφιάλτη…

8. INVINCIBLE by Robert Kirkman & Cory Walker.

invincible-comic-wallpaper-002

Με το INVINCIBLE ο Robert Kirkman, πέρα από το ότι μας έδωσε μια απολαυστική σάτιρα των παραδοσιακών Superhero comics των δυο «μεγάλων» της βιομηχανίας , μπόρεσε και χάρισε στην Image τον αληθινά ποιοτικό Superhero τίτλο που για πολλά χρόνια η εταιρεία αδυνατούσε να υποστηρίξει.

7. SOUTHERN BASTARDS by Jason Aaron & Jason Latour.

earl

Ο Jason Aaron έχει ζήσει τον ασφυκτικό Νότο με τα καλά του και τα στραβά του και αυτό ακριβώς σου σερβίρει μέσα από το φοβερό του comic SOUTHERN BASTARDS. Με τον σκιτσογράφο Jason Latour να μας σερβίρει και αυτός με την σειρά του τις απαραίτητες τηγανιτές πατάτες και πικάντικη BBQ σως για συνοδεία ! Οι Μπάσταρδοι του Νότου θα σε κάνουν να θες να φοράς ξυλοκοπικά καρό πουκάμισα, να πίνεις φτηνιάρικο μπέρμπον και να τους κοπανάς με τεράστια μαδέρια.

6. SAVAGE DRAGON by Erik Larsen.

savage-dragon-1-cover-115158

Δεν ήμουν ποτέ φανατικός αναγνώστης του SAVAGE DRAGON αλλά ειλικρινά πως γίνεται να αφήσεις απ’έξω αυτή την τεράστια έκρηξη πράσινης αδρεναλίνης του Erik Larsen ? Το SAVAGE DRAGON μαζί με το SPAWN ήταν, είναι και θα είναι οι πιο εμβληματικοί τίτλοι της Image. Είναι και οι μοναδικοί από τους αρχικούς τίτλους της εταιρείας στα 90s που συνεχίζουν να εκδίδονται ! Επίσης είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ έγχρωμο αμερικάνικο comic που σχεδιάζεται από έναν μονάχα καλλιτέχνη για πάνω από 20 χρόνια ! Και όπως δείχνουν τα πράγματα ο Larsen δεν πρόκειται να αφήσει τον πράσινο, Μοϊκανό, δράκο/μπάτσο του να επαναπαυτεί σύντομα….

5. ASTRO CITY by Kurt Busiek, Brent Anderson & Alex Ross.

astro-city-local-heroes

Ένα σύγχρονο Superhero έπος που όμως δεν σου λέει ότι οι σύγχρονοι Superheroes πρέπει να είναι «σκοτεινοί», βλοσυροί, απειλητικοί, να σκοτώνουν κοσμάκη και να πλακώνονται μεταξύ τους. Στο ASTRO CITY ο Kurt Busiek σου θυμίζει τι ήταν αυτό που κάποτε μας έκανε να αγαπήσουμε τους ήρωες. Με υπέροχο σχέδιο από τον Brent Anderson και με εξωφυλλάρες δια χειρός Alex Ross.

4. SAGA by Brian K. Vaughan & Fiona Staples.

saga

Το comic που από τότε που κυκλοφόρησε, το 2012, έχει σαρώσει τις κριτικές και τα βραβεία. Το έχουν παρομοιάσει σαν το STAR WARS να συναντά το Lord of The Rings και το … Ρωμαίος και Ιουλιέτα. Το SAGA είναι μια επική Space Opera φαντασίας και πολλοί το έχουν χαρακτηρίσει ως τον καλύτερο τίτλο στην ιστορία της Image. Δεν θα συμφωνήσω με αυτό αλλά ειλικρινά δεν βρίσκω και πολλά επιχειρήματα για να διαφωνήσω !

3. KILL OR BE KILLED by Ed Brubaker & Sean Phillips.

killorbekilledcover

«Μα καλά ρε Μαλάκα έβαλες το  Kill or Be Killed που αριθμεί μέχρι στιγμής μονάχα 6 τεύχη πάνω από το βραβευμένο και καθολικά λατρεμένο SAGA ?!«. Από τώρα ακούω τις κατηγορίες και τις κατάρες σας μέσα στο κεφάλι μου. Και ναι το έκανα. Αυτό το διαολεμένο,βίαιο, μανιοκαταθλιπτικό, με μεταφυσικές νότες αλλά και εξαιρετικά ανθρώπινο και ρεαλιστικό comic είναι ότι καλύτερο έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό. Το αγάπησα από το πρώτο κιόλας τεύχος και το έβαλα ως το καλύτερο comic που διάβασα το 2016.  Οι Brubaker και Phillips έχουν εξελιχθεί σε ένα φονικό δίδυμο και ειλικρινά δέχομαι με προθυμία και ευχαρίστηση κάθε σφαίρα που εκτοξεύουν προς το μέρος μου.

2. THE WALKING DEAD by Robert Kirkman,  Charlie Adlard &  Tony Moore.

walking-dead-season-7-rick-negan-spotlight

Το THE WALKING DEAD είναι εδώ και σχεδόν μια δεκαετία ο τίτλος «σήμα κατατεθέν» της Image. Είναι σίγουρα ο πιο αναγνωρίσιμος και ένας από τους πιο εμπορικούς της τίτλους και έχει αποφέρει ένα σκασμό λεφτά μέσα από τις πωλήσεις τευχών, από την εξαιρετικά δημοφιλή τηλεοπτική σειρά, από τα μέτρια έως κάκιστα video games και από τους τόνους ολόκληρους παιχνιδιών και merchandise που πωλούνται σε ολόκληρο τον πλανήτη. Όμως η αξία του comic δεν αποτυπώνεται στα νούμερα και τις πωλήσεις. Την πραγματική αξία του THE WALKING DEAD την καταλαβαίνεις όταν ύστερα από 14 ολόκληρα χρόνια (πότε πέρασαν ρε γαμώτο ?!), κάθε φορά που ανοίγεις ένα νέο τεύχος ,εξακολουθείς να αγωνιάς για την μοίρα των αγαπημένων σου χαρακτήρων. Θα πεθάνει επιτέλους ο Rick Grimes ? Θα γίνει ο Carl ο «Μεσσίας» της ανθρωπότητας ? Μετάνιωσε όντως ο Negan για τα πεπραγμένα του παρελθόντος ή παραμένει ένας Μπάσταρδος ? Ο Robert Kirkman κατάφερε να μας κάνει να νοιαζόμαστε για τους χαρακτήρες του. Τους έκανε κομμάτι της καθημερινότητας μας. Μας έκανε να πονάμε μέσα μας όταν κάποιος από αυτούς πεθαίνει επειδή ξέρουμε πολύ καλά ότι όποιος πεθάνει στο THE WALKING DEAD δεν ξαναγυρίζει πίσω. Και αν ξαναγυρίσει τότε δεν θα είναι και τόσο ευχάριστη είδηση… Το THE WALKING DEAD είναι ένα comic που σέβεται και αγαπά τους αναγνώστες του και αποτελεί σχολή σχετικά με το πως δημιουργείς ένα πραγματικά σπουδαίο και διαχρονικό comic. Ο Kirkman δεν τα πήγε καθόλου άσχημα αν αναλογιστείς ότι αρχικά η Image, το 2003, δίσταζε να εκδώσει «μια ακόμη ζόμπι ιστορία» και ο συγγραφέας αναγκάστηκε να τους πει ψέματα ότι το story θα περιλαμβάνει και εξωγήινους μέσα… Ρε λες ?!

1.SPAWN by Todd McFarlane.

Spawn_01-1

Ναι το SPAWN έχει χάσει την σκοτεινή αίγλη του παρελθόντος εδώ και χρόνια. Ο μετρητής της κολασμένης δύναμης του Al Simmons έχει αδειάσει εδώ και πολύ καιρό και όμως ο McFarlane αρνείται πεισματικά να αφήσει τον χαρακτήρα να πεθάνει επιτέλους. Ε και ? Αλλάζει κάτι αυτό ? Το SPAWN πέρα από το γεγονός ότι αποτέλεσε τον τίτλο που προσδιόρισε την Image Comics και που το πρώτο του τεύχος πούλησε πάνω από  1.7 εκατομμύρια αντίτυπα ,το 1992, ήταν πάνω απ’όλα για μεγάλο διάστημα ένα απίστευτα γαμάτο comic. Το κολασμένο story φρίκης, πόνου αλλά και αγάπης. Τα ανυπέρβλητα σκίτσα και εξώφυλλα των McFarlane και Greg Capullo. η μεταφυσική ιστορία του πρώτου που την εμπλούτιζαν υπέροχοι «καλεσμένοι» όπως οι Alan Moore, Frank Miller και Neil Gaiman. Οι τραγικοί αντί-ήρωες, οι αδίστακτοι εχθροί, τα φονικά Cyborgs, οι δαιμονικοί ανταγωνιστές και οι ψυχοπαθείς κλόουν από την όγδοη σφαίρα της κολάσεως. Και ναι στις μέρες μας το νεκροπλάσμα  του SPAWN μπορεί να έχει στερέψει επικίνδυνα όμως αυτό δεν αρκεί για να σβήσει τις λαμπρές μνήμες που έχουμε από τον τίτλο και να σταματήσουν δυο γνώριμα πράσινα μάτια να λαμπυρίζουν στο σκοτάδι. Ποτέ μου δεν θα ξεχάσω την πρώτη φορά που αγόρασα το πρώτο μου τεύχος SPAWN με την σφραγίδα της Modern Times και με το «παράσημο» ΕΝΗΛΙΚΗ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ να κοσμεί το εξώφυλλο. Ποτέ μου δεν θα ξεχάσω το ανάμικτο συναίσθημα φρίκης και ενθουσιασμού που με κυρίευσε όταν ανοίγοντας τη πρώτη σελίδα αντίκρισα την σκηνή όπου ο Violator κρατούσε στο σάπιο, γκρίζο χέρι του την ξεριζωμένη καρδία του ήρωα. Και ποτέ μου δεν θα ξεχάσω πως έτρεξα σαν τρελός να βρω τα φιλαράκια μου ώστε να τους δείξω αυτή την τρομερή μου ανακάλυψη.

VIOL4

Δεν ξέρω αν το SPAWN κάποτε ήταν ή εξακολουθεί να είναι ο καλύτερος τίτλος της Image και ειλικρινά δεν δίνω δεκάρα τσακιστή. Σας το είπα από την αρχή ότι σε κάποιες περιπτώσεις η καρδία μιλάει πιο δυνατά από την λογική…

spawnh

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: