VIRUS : Όταν η ζεστή σάρκα συναντά το παγωμένο μέταλλο.

by Αντρέι Κοτσεργκίν 

Στα ευλογημένα και τίμια 90s οι περισσότερες Sci-Fi ταινίες τρόμου και δράσης θα είχαν μέσα είτε εξωγήινα τέρατα είτε ρομπότ και η πλοκή θα εκτυλίσσονταν είτε μέσα σε ανατριχιαστικά διαστημόπλοια που ταξιδεύουν στο αχανές και σιωπηλό διάστημα όπου κανείς δεν ακούει τις κραυγές σου (αλλά τελικά τις ακούμε όλοι) είτε σε κάνα έρημο πλοίο που πλέει στην μέση του βαθύ και άγριου ωκεανού. Το VIRUS επέλεξε τα ρομπότ και τα καράβια. Μια μερακλίδικη επιλογή που όμως ποτέ δεν κατόρθωσε να πάρει την αναγνώριση που της αξίζε. Ήρθε ο καιρός να διορθώσουμε αυτή την κινηματογραφική αδικία.

virus1 

Στον διαστημικό σταθμό MIR οι Ρώσοι αστροναύτες παριστάνουν ότι παίζουν σκάκι ,με τους συνεργάτες τους κάτω στον πλανήτη Γη, οι οποίοι τους παρακολουθούν μέσα από το υπερσύγχρονο επιστημονικό πλοίο Akademik Vladislav Volkov που πλέει κάπου στον έρημο και όχι και τόσο «Ειρηνικό» Ωκεανό. Ξαφνικά μια μορφή ηλεκτρικής ενέργειας ,που μοιάζει με ιπτάμενο δίσκο, διαπερνά τον MIR, ηλεκτρίζει μέχρι θανάτου τους άτυχους κοσμοναύτες και μέσα από την συχνότητα του σταθμού διακτινίζεται  στο πλοίο. Εκεί μέσα σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα καταφέρνει να χακάρει τα κυκλώματα του καραβιού και να το θέσει υπό τον έλεγχο του. Οι ταραγμένοι Ρώσοι επιστήμονες και στρατιωτικοί δεν μπορούν να διανοηθούν την φριχτή μοίρα που τους περιμένει…

7 μέρες αργότερα το Sea Star ,ένα ρυμουλκό ,εντοπίζει το τεράστιο πλοίο και προσπαθεί να επικοινωνήσει με τους επιβάτες του. Όταν δεν παίρνει καμία απάντηση το πλήρωμα αποφασίζει να επιβιβαστεί επάνω στο μυστηριώδες καράβι και να το διασώσει ώστε να καρπωθεί την τεράστια αμοιβή που προβλέπει ο νόμος της θάλασσας. Όμως ανεβαίνοντας επάνω στο Akademik Vladislav Volkov οι γενναίοι και άπληστοι ναυτικοί του Sea Star θα διαπιστώσουν με τρόμο και δέος ότι κάτι τους παραμονεύει μέσα στο πλοίο. Κάτι που δεν είναι από αυτό τον πλανήτη και που θεωρεί ότι ολόκληρη η ανθρωπότητα είναι απλά ένας ενοχλητικός και επικίνδυνος «ιός» που πρέπει να καταστραφεί με κάθε κόστος. Για να επιτύχει αυτό το παγκόσμιο ολοκαύτωμα η εξωγήινη νοημοσύνη αποφασίζει να μετατρέψει τα μέλη του πληρώματος σε φονικά και βρωμερά Cyborgs. Δεν φτάνει που το πλήρωμα του Sea Star έχει να αντιμετωπίσει αυτή την εξωγήινη/ρομποτική φρίκη έχουν και να τα βάλουν και με τον Καπετάνιο τους ο οποίος αρνείται να εγκαταλείψει το καράβι και να χάσει τα λεφτά του και δεν θα διστάσει να κάνει τα πάντα για να επιτύχει τους σκοπούς του…

600px-Virus-Webley05a

Όταν το VIRUS βγήκε στις αίθουσες, το 1999, όχι μόνο πάτωσε στο Box Office αδυνατώντας να ρεφάρει το (εξωφρενικό για τα δεδομένα της ταινίας) μπάτζετ 75 εκατομμυρίων  του αλλά δέχτηκε και έναν καταιγισμό αρνητικών κριτικών, όχι μόνο από τους κριτικούς αλλά και από το ίδιο το κοινό, οι οποίες έφταναν μέχρι το επίπεδο του χλευασμού. «Ένα κακό μπαστάρδεμα του TERMINATOR με το ALIENS στην θάλασσα» το αποκάλεσαν αρκετοί. Και είχαν απόλυτο δίκαιο. Όμως ειλικρινά αν το καλοσκεφτείς δεν ακούγεται και τόσο προσβλητικός αυτός ο χαρακτηρισμός στο κάτω, κάτω, ειδικά στα 90s, ήταν απολύτως φυσιολογικό να βγαίνουν ένα σωρό ταινίες επηρεασμένες από τους δυο κινηματογραφικούς sci-fi κολοσσούς του James Cameron. Διάολε οι μισές και βάλε ταινίες τέτοιου τύπου εκείνη την εποχή πάταγαν ξεδιάντροπα επάνω σε αυτές τις δυο ταινίες. Τουλάχιστον το τίμιο VIRUS δεν προσκολλήθηκε επάνω σε αυτές σαν ιός  και προσπάθησε να σου δώσει κάνα δυο δικά του πρωτότυπα πραγματάκια.

Η ταινία του John Bruno έχει ένα απλό και χαζό αλλά άκρως αποτελεσματικό (και πλέον νοσταλγικό) χιούμορ μιας τυπικής action 90s ταινίας. Οι σκηνές δράσης και αγωνίας είναι κάτι παραπάνω από τίμιες και η ταινία έχει σασπένς στην μεγαλύτερη διάρκεια της. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει μέσα από τους στενούς και σκοτεινούς διαδρόμους του πλοίου του να σου μεταδώσει μια αίσθηση κλειστοφοβίας και να σε κάνει, όχι τόσο να αγωνιάς, αλλά περισσότερο να αναρωτιέσαι τι σόι μηχανική διαστροφή μπορεί να παραμονεύει τους ήρωες στην γωνία.

Και μιας και μιλάμε για ήρωες το VIRUS μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει ένα πολύ δυνατό cast για τα δεδομένα ενός ακριβού B-Movie των 90s. Η «βασίλισσα των κραυγών» του HALLOWEEN, Jamie Lee Curtis, φέρνει μαζί της τον τσαμπουκά που είχε στο (Επικό) TRUE LIES (επίσης του James Cameron) αλλά δυστυχώς όχι και την γοητεία που είχε στην συγκεκριμένη ταινία και ούτε τον Arnold Schwarzenegger. Λειτουργεί ως η φωνή της λογικής για το υπόλοιπο πλήρωμα και είναι ο βασικός ήρωας της υπόθεσης. Έχει δυναμισμό και πάθος και καταφέρνει να συνδυάζει το Badass με το Sexy θυμίζοντας την τεχνική που μόστραρε πρώτη η Sigourney Weaver το 1979 στο ALIEN. Είναι μια ηρωίδα που σίγουρα θες να την στηρίξεις και να την δεις να επιβιώνει και να μην καταλήξει το κεφάλι της να σαπίζει ως εξάρτημα για κάποιο Cyborg.

Την Jamie πλαισιώνει ένα άκρως τυπικό αλλά και αξιόλογο cast σαν αυτά που βλέπαμε στις περισσότερες ανάλογες ταινίες της εποχής. Στο πλευρό της βρίσκεται ένα από τα αμέτρητα αδέλφια Baldwin τους οποίους ποτέ δεν καταφέρνω να ξεχωρίσω μεταξύ τους αλλά σίγουρα δεν είναι ο Alec. Στο υπόλοιπο πλήρωμα πετυχαίνουμε και την μορφάρα τον Cliff Curtis ο οποίος παίζει έναν τσαμπουκαλεμένο Μαορί (που είναι και η εθνικότητα του) που έχει cool tribal τατουάζ στο πρόσωπο και κραδαίνει ένα τεράστιο τελετουργικό μαχαίρι με το οποίο πετσοκόβει τα Cyborgs αλλά ταυτόχρονα είναι και ένας ευαίσθητος τύπος που σχεδιάζει με το μερίδιο που θα πάρει από την διάσωση του πλοίου να ανοίξει  ένα ειδικό σχολείο όπου τα παιδάκια θα μαθαίνουν την διάλεκτο των Μαορί ! Για την ιστορία το μαχαίρι με το οποίο κόβει τα μεταλλικά άκρα των αντιπάλων του στην πραγματικότητα χρησιμοποιείται μονάχα για τελετουργικούς λόγους αλλά οκ το VIRUS δεν είναι μια ταινία που ποντάρει στις λεπτομέρειες και τον ρεαλισμό της. Επίσης ο Curtis, που σήμερα κάνει καριέρα παίζοντας στο τηλεοπτικό FEAR OF THE WALKING DEAD, έχει το δικαίωμα να υπερηφανεύεται ότι μέσα σε διάστημα δυο ετών κατάφερε να παίξει και στο VIRUS αλλά και στο ανυπέρβλητο DEEP RISING (σύντομα αφιέρωμα !) δηλαδή σε δυο από τις «χειρότερες» και πιο cult ταινίες με πλοία της δεκαετίας του 90 !

Τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος του Sea Star είναι οι τυπικές μούρες που πετύχαινες στις περισσότερες ταινίες της εποχής με εξαίρεση την Πολωνέζα Joanna Pacula η οποία ξεχωρίζει με την απαράδεκτα κακή ερμηνεία της στον ρόλο της μισότρελης Ρωσίδας επιστήμονα. Όμως εκείνος που πραγματικά κλέβει την παράσταση είναι ο «Καπετάνιος» Donald Sutherland σε μια ερμηνεία που σηκώνει γερή ανάλυση.

Ανέκαθεν θεωρούσα τον Donald Sutherland έναν εξαιρετικό ηθοποιό Β’ ρόλων. Δεν είναι και λίγες οι ταινίες στις οποίες ενώ παίζει δευτερεύοντες χαρακτήρες καταφέρνει χάρη στο ταλέντο του να επισκιάζει τους πρωταγωνιστές. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η παρουσία του στο Hunger Games όπου ενώ παίζει σε μια καλογυαλισμένη (και αδιάφορη) υπερπαραγωγή δίπλα σε κάτι teen είδωλα τύπου Jennifer Lawrence και τους μορφονιούς που την περιτριγυρίζουν είναι ο χαρακτήρας του εκείνος που κλέβει την παράσταση ως Πρόεδρος Coriolanus Snow (μαζί με τον πικρόχολο αλκοολικό Haymitch του Θεούλη Woody Harrelson) και ας εμφανίζεται ελάχιστα. Ο Sutherland πάντα είχε αυτό το χάρισμα να μπορεί να ξεχωρίζει μέσα από μικρούς ρόλους. Όμως καμία φορά αυτές οι ερμηνείες είναι φάση 50-50. Δεν είναι και λίγες οι ταινίες όπου οι ερμηνείες του Donald ήταν αρκετά κακές ή πιο σωστά «γραφικές». Και είναι κάτι το απολύτως φυσικό μιας και ο συγκεκριμένος ηθοποιός παίζει ασταμάτητα σε ταινίες εδώ και έξι δεκαετίες ! Ειλικρινά βλέποντας κάθε ταινία του δεν μπορείς να προβλέψεις αν θα δεις τον εξαιρετικά ποιοτικό Donald Sutherland ή αν θα πετύχεις τον «στα αρχίδια μου η ταινία εγώ απλά θέλω να πάρω την επιταγή και να φύγω» Donald Sutherland. Και εδώ έρχεται και το παράδοξο του VIRUS μιας και έχοντας δει την ταινία πάνω από 8 φορές ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω ποιόν από τους δυο Donald Sutherland βλέπουμε…

Βλέποντας για πρώτη φορά την ερμηνεία του ως Καπετάνιος Robert Everton λες μέσα σου ότι ο τυπάς μάλλον αρχικά δεν είχε πάρει χαμπάρι σε τι «ιδιαίτερη» ταινία θα παίξει και ότι μόλις το πήρε πρέφα απλά αποφάσισε να ξεπετάξει μια εντελώς γραφική ερμηνεία, να πάρει τον μισθό του και να φύγει από εκεί όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ο Sutherland ερμηνεύει τον Καπετάνιο του με μια τέτοια γραφικότητα και προχειρότητα που αισθάνεσαι ότι δεν μπήκε καν στον κόπο να αναπτύξει έναν χαρακτήρα για τον ρόλο ή να κάνει έστω και μια πρόβα. Ο Sutherland είναι λες και θέλει να περάσει το μήνυμα στον σκηνοθέτη ότι γράφει στα αρχίδια του τον ίδιο και την κακή ταινία του. Από την άλλη όμως αν αναλογιστούμε ότι ο Καπετάνιος Robert Everton παρουσιάζεται μέσα από την υπόθεση σαν ένας πικρόχολος, μηδενιστής και άκρως αντιπαθής Μπάσταρδος που τον νοιάζει μόνο το χρήμα και ας χαθούν μερικές ζωές στην πορεία, ε τότε η ερμηνεία του Sutherland κολλάει γάντι με τον χαρακτήρα ! Βλέποντας τον «Καπετάνιο» Donald Sutherland να προσπαθεί ,σαν γνήσιο υπεροπτικό λαμόγιο, να κάνει μια συμφωνία με την εξωγήινη νοημοσύνη, που έχει καταλάβει το πλοίο και απειλεί τις ζωές του πληρώματος του, για να σώσει το τομάρι του και να επωφεληθεί της κατάστασης λέγοντας στον περίεργο ηλεκτρικό εξωγηίνο : «Everton is the dominant species. I am Everton» ειλικρινά ΔΕΝ γίνεται να μην τον αντιπαθήσεις τον τύπο ! Καταλήγεις να τον μισείς τόσο θανάσιμα που ειλικρινά νιώθεις την απόλυτη ικανοποίηση μέσα σου όταν μαθαίνεις ότι μέχρι και ο εξωγήινος κατάλαβε τι λαμόγιο είναι αυτός ο άνθρωπος και αποφάσισε να τον πετσοκόψει και να τον μετατρέψει σε ένα αηδιαστικό αλλά και υπάκουο Cyborg. Αν υπολογίσουμε ότι ο ρόλος του είναι μακράν ο πιο απολαυστικός ανθρώπινος χαρακτήρας της ταινίας μπορούνε να πούμε ότι τελικά ίσως ο Sutherland να μην έκανε καθόλου άσχημη δουλεία !

VIRUS

 

Το αξιοθαύμαστο είναι ότι ο, άπειρος, σκηνοθέτης καταφέρνει να σου συστήσει όλους αυτούς τους διαφορετικούς χαρακτήρες μέσα από μια αψιμαχία μεταξύ τους στην αρχή της ταινίας και να σου δίνει να καταλάβεις κατευθείαν τι ρόλο βαράει ο καθένας τους και τι σόι τύπος είναι. Επίσης ακόμα και οι πιο μικροί χαρακτήρες έχουν τον ρόλο τους και τα ξεχωριστά δικά τους χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα κανένας τους να μην περνάει αδιάφορος ή απαρατήρητος κάτι που κακά τα ψέματα στις περισσότερες ταινίες ανάλογου τύπου είναι ένα δεδομένο.

Όμως εκείνο το στοιχείο που κάνει το VIRUS να ξεχωρίζει κατά τραγική και παράδοξη ειρωνεία είναι το ίδιο στοιχείο επάνω στο οποίο πάτησαν οι επικριτές της ταινίας και το έκαναν αντικείμενο χλευασμού. Και αυτό δεν είναι άλλο από τα ρομπότ της ταινίας.

«Κακοφτιαγμένα, άτσαλα, φτηνιάρικα» είναι μόλις μερικοί από τους χαρακτηρισμούς με τους οποίους στόλισαν οι «ειδικοί» τις ρομποτικές κατασκευές του John Bruno. Και ναι η αλήθεια είναι ότι αρχικά έτσι φαίνονται στο μάτι του θεατή. Και η αιτία είναι ο σκηνοθέτης. Όχι όμως ο σκηνοθέτης του VIRUS. Η αιτία ακούει στο όνομα James Cameron

the-terminator_still1-1024x576

 

O Cameron με το ανυπέρβλητο και διαχρονικό TERMINATOR του αλλά και το μεγαλοπρεπές sequel που το διαδέχτηκε μας έδωσε μια πολύ συγκεκριμένη εικόνα για τα ρομπότ/Cyborgs την οποία αποτυπώσαμε για πάντα στο μυαλό μας όχι μόνο επειδή λατρέψαμε τις δυο διαχρονικές ταινίες του αλλά και επειδή αισθητικά ήταν απλά γαμάτες ! Και ειλικρινά μπροστά στην Super πολυτελή, κομψή και φουτουριστική εικόνα του κλασσικού, T-8OO μοντέλου , Εξολοθρευτή πως γίνεται μετά να σε ελκύσουν τα άκομψα και χοντροκομμένα και σε καμία περίπτωση το ίδιο αποτελεσματικά ρομπότ του VIRUS ?

Και όμως όσο και αν λατρεύω τις πρώτες δυο ταινίες TERMINATOR πάντα έβρισκα τα ρομπότ του VIRUS πολύ πιο τρομαχτικά. Και αυτό οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι η κατασκευή τους φαντάζει εξαιρετικά ρεαλιστική για τα δεδομένα της ανθρώπινης τεχνολογίας. Αν αυτή τη στιγμή μια εξωγήινη ή τεχνητή νοημοσύνη καταλάμβανε τον πλανήτη και αποφάσιζε να εξοντώσει το ανθρώπινο είδος με την χρήση Cyborg/Εξολοθρευτών σε καμία περίπτωση μην περιμένεις αυτά τα Cyborg να μοιάζουν με εκείνες τις «Deluxe» εκδόσεις του Skynet με τον σκελετό από τιτάνιο, τους ανεξάντλητους πυρήνες ενέργειας , με τα όπλα laser και τον ζωντανό ιστό που τα περιβάλλει. Όχι σε μια τέτοια ακραία και δυστοπική περίπτωση τα ρομπότ φονιάδες μας θα ήταν ένα τσούρμο χοντροκομένες κατασκευές με καλώδια να προεξέχουν και με κομμάτια σαπισμένης και βρωμερής ανθρώπινης σάρκας να κρέμονται επάνω στα μεταλλικά εξαρτήματα τους. Και αυτό θα ήταν απλά φρικιαστικό….

Τα «ανορθόδοξα» κατασκευασμένα ρομπότ του VIRUS σου μεταδίδουν μια ατμόσφαιρα μεταλλικής φρίκης και μια σάπια μυρωδιά αγωνίας και μυστηρίου.Διάολε μέχρι και τα μικρά ρομπότ/έντομα/εργάτες της ταινίας σου μεταδίδουν μια αίσθηση αμηχανίας όταν διαπιστώνεις ότι αποτελούνται από ανθρώπινο ιστό και κομμάτια σάρκας. Ανεπανάληπτης αισθητικής είναι και οι σκηνές όπου ανακαλύπτουμε για πρώτη φορά το «εργαστήρι» της εξωγήινης οντότητας που ουσιαστικά είναι ένα εργοστάσιο κατασκευής Cyborgs όπου διαμελίζονται ανθρώπινα κορμιά, εγκέφαλοι αφαιρούνται μέσα από κρανία και ολόκληρα κομμάτια σάρκας τεντώνονται επάνω σε ψυχρούς μεταλλικούς σκελετούς αλλά και η σκηνή όπου το πλήρωμα του Sea Star  αντικρίζει για πρώτη φορά ένα από αυτά τα αποτρόπαια δημιουργήματα και διαπιστώνει ,μέσα σε μια σκηνή που αποδίδει φόρο τιμής στο THE THING του Carpenter, ότι αυτά τα μεταλλικά καθάρματα είναι άκρως επικίνδυνα και δεν πεθαίνουν καθόλου εύκολα…

1468963__snapshot20121007122458

Και ναι το φιλμ έχει ένα σωρό ψεγάδια κυρίως επειδή το σενάριο ποτέ δεν κάνει ένα βήμα μπροστά και περιορίζεται στα στενά πλαίσια μιας action ταινίας αλλά και επειδή ο John Bruno δεν είναι ιδιαίτερα καλός σκηνοθέτης. Όμως σίγουρα δεν αξίζει στο VIRUS το «παράσημο» του 9% Rotten που κοσμεί την ταινία στο Rotten Tomatoes και να το απαξιώνει η ίδια η πρωταγωνίστρια του δηλώνοντας : «That would be the all time piece of shit…It’s just dreadful… That’s the only good reason to be in bad movies. Then when your friends have [bad] movies you can say ‘Ahhhh, I’ve got the best one.’ I’m bringing Virus» . Ειδικά από την στιγμή που η φιλμογραφία της Jamie Lee Curtis περιλαμβάνει αν όχι χειρότερες ταινίες από το VIRUS τότε σίγουρα έχει αρκετές πολύ πιο αδιάφορες.

Τουλάχιστον η ταινία του Bruno, που στηρίχτηκε στο ομώνυμο και δυσεύρετο πλέον, comic των  Chuck Pfarrer και Howard Cobb (εκδόσεις Dark Horse Comicsπαρά τις κατασκευαστικές ατέλειες της προσπάθησε να σου μεταδώσει μια αίσθηση Gore αποστροφής δείχνοντας σου το μακάβριο τρόπο με τον οποίο το μέταλλο συναντά την ανθρώπινη σάρκα. Ειλικρινά δεν γίνεται να μην νιώσεις μια μικρή φρίκη και έναν ενθουσιασμό όταν βλέπεις για πρώτη φορά τον «βελτιωμένο και εξελιγμένο» Καπετάνιο Everton να εισβάλει μέσα στο κατάστρωμα και να φανερώνει στο κατατρομαγμένο πλήρωμα του την φριχτή και αηδιαστική μοίρα που τους περιμένει. Κυριολεκτικά μπορείς να διακρίνεις ότι το ρομποτικό σώμα του Cyborg Καπετάνιου , που με αυτό τον τρόπο πληρώνει το τίμημα της απληστίας του, αποτελείται από κομμάτια σάρκας διαφορετικών ανθρώπων που έχουν συγκολληθεί άτσαλα και βίαια μεταξύ τους. Και αυτό το συναίσθημα αηδίας που σου προκαλούν αυτές οι σκηνές της ταινίας είναι απλά ανεκτίμητο.

 

Μακάρι να μπορούσα να πω ότι το μεταλλικό σκαρί και η ανθρώπινη σάρκα του VIRUS θα αντέξουν  στον χρόνο αλλά τότε θα έλεγα ψέματα. Η αλήθεια είναι ότι φαντάζει σχεδόν ακατόρθωτο το να βρεις έναν άνθρωπο, που δεν πρόλαβε τα 90s και τις αρχές των 00s ,να τον βάλεις να δει την ταινία και να τον πείσεις ότι υπάρχουν πραγματάκια σε αυτό το φιλμ που αξίζουν. Το VIRUS είναι μια ταινία που την αγάπησες και την αγαπάς για αυτά που σου προσφέρει μέσα από τα πολλά ελαττώματα της αν είχες την τύχη να ζεις και να γαλουχηθείς σε εκείνη την μοναδική δεκαετία κινηματογραφικής ανεμελιάς, χαζομάρας και υπερβολής. Είναι ένα ελαττωματικό αλλά άκρως ψυχαγωγικό προϊόν της εποχής του.

Original Cinema Quad Poster - Movie Film Posters

 

Αν σας άρεσε το παραπάνω άρθρο ρίχτε μας και ένα like στην επίσημη σελίδα του The Bat Country Press στο Facebook ώστε να διαβάσετε περισσότερα. 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: