Το COLOSSAL είναι ένα φιλμ με κολοσσιαία καρδιά.

by Αντρέι Κοτσεργκίν 

Μέσα από το COLOSSAL ο σκηνοθέτης  Nacho Vigalondo πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα παιδικά μας όνειρα και μας βάζει να ελέγχουμε με το μυαλό και τις κινήσεις μας ένα γιγάντιο Kaiju τέρας. Μας δίνει ένα κολοσσιαίο πλάσμα το οποίο καταστρέφει πόλεις ολόκληρες και μας κάνει να προβληματιστούμε για όλη αυτή την ζημιά που προκαλεί το τέρας μας, όχι στα τσιμεντένια κτίρια των πόλεων, αλλά στην ίδια μας την ψυχή.

postermonster-copy

Το COLOSSAL μας συστήνει σε δυο χαρακτήρες, την Gloria (Anne Hathaway) και τον Oscar (Jason Sudeikis) οι οποίοι μοιράζονται μια κοινή «πατέντα» στην ζωή. Και οι δυο τους καταστρέφουν τους εαυτούς τους αλλά και τους γύρω τους. Η Gloria εθισμένη στο αλκοόλ καταλήγει άνεργη και να την χωρίζει ο γκόμενος της, ο οποίος κυριολεκτικά της δίνει την βαλίτσα στο χέρι, και αναγκάζεται στα τριάντα της να φύγει από την Νέα Υόρκη και να επιστρέψει στο πατρικό της. Αρνούμενη να αναλάβει την παραμικρή ευθύνη στην ζωή της πολύ σύντομα καταλήγει να πνίγει οποιαδήποτε στιγμή ψυχικής διαύγειας έχει στο τοπικό μπαρ. Εκεί θα συναντήσει τον παλιό παιδικό της φίλο τον Oscar. Ο Oscar της προσφέρει δουλεία και καθοδήγηση και προσπαθεί να την επαναφέρει στον ίσιο δρόμο. Φαινομενικά είναι ένας καλός τύπος στον οποίο μπορείς να στηριχτείς. Όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι μιας και ο Oscar έχει και εκείνος τα δικά του χούγια.

Ένα πρωινό η Gloria φεύγει από το μπαρ του φίλου της, κλασσικά μεθυσμένη, και περνάει μέσα από ένα πάρκο παραπατώντας εξαιτίας της θολούρας του αλκοόλ. Ακριβώς την ίδια στιγμή ένα γιγαντιαίο τέρας εμφανίζεται στην άλλη άκρη της γης, κάπου στην Σεούλ της Νότιας Κορέας συγκεκριμένα, και κυριολεκτικά περνάει μέσα από την πόλη προκαλώντας θάνατο και καταστροφή. 8 ώρες μετά το περιστατικό, που συγκλονίζει αλλά και ενθουσιάζει ολόκληρο τον πλανήτη, η Gloria συνέρχεται από την κραιπάλη της προηγούμενης νύχτας και ανοίγει την τηλεόραση. Παρακολουθώντας το τέρας να καταστρέφει την πόλη, έντρομη διαπιστώνει ότι οι κινήσεις του πλάσματος είναι ολόιδιες με τις δικές της !

Το COLOSSAL είναι μια ταινία που περιλαμβάνει ένα τεράστιο Kaiju τέρας (και όχι μόνο) που γκρεμίζει κτίρια και ελικόπτερα και ποδοπατάει ανθρώπους. Και όμως αν περιμένεις να δεις ένα τυπικό Monster Movie με μάχες μεταξύ τεράτων απλά θα απογοητευτείς και ίσως θα ήταν προτιμότερο να ξαναδείς το KONG : SKULL ISLAND που θα σου δώσει αυτό ακριβώς που θες. Το φιλμ του Nacho Vigalondo δεν εστιάζει τόσο στην υλική καταστροφή αλλά περισσότερο στην ψυχική. Ουσιαστικά ολόκληρη η ταινία του είναι μια γιγάντια μεταφορά. Ο σκηνοθέτης παίρνει τα μικρά αλκοολικά ξεσπάσματα που όλοι μας έχουμε κατά καιρούς και τα μεγεθύνει σε κολοσσιαία επίπεδα. Το Hangover της επόμενης μέρας και η κλασσική απορία «τι μαλακία έκανα χθες ?» μετατρέπονται σε ερειπωμένες πόλεις και στο ερώτημα «πόσους ανθρώπους σκότωσα χθες?».

Το φιλμ του Vigalondo είναι ουσιαστικά μια αλληγορία για τον αλκοολισμό, την κακοποίηση και τις ευθύνες που πρέπει να αναλάβουμε αλλά τελικά δεν της αναλαμβάνουμε ποτέ. Είναι μια ταινία καταστροφής που αποτυπώνει σε μεγαλύτερη κλίμακα την ίδια καταστροφή που φέρνουμε εμείς οι ίδιοι στον εαυτό μας αλλά και στους γύρω μας όταν αποφασίζουμε να ζούμε μέρα,νύχτα μέσα από ένα μπουκάλι και πνιγμένοι στην ανασφάλεια μας. Και η Anne Hathaway είναι μακράν ο πιο κατάλληλος άνθρωπος για να μας το αποδώσει αυτό. Η ερμηνεία της χαρακτηρίζεται από θλίψη, απελπισία και ανευθυνότητα αλλά ταυτόχρονα σε αρκετές στιγμές σου βγάζει ένα αγνό γέλιο. Από την άλλη ο χαρακτήρας του Jason Sudeikis ενώ αρχικά παρουσιάζεται ως πρότυπο καλού και σωστού τύπου στην συνέχεια περνάει μια μεταμόρφωση και αρχίζει να βγάζει τα δικά του ψεγάδια στην φόρα. Αυτή η απρόσμενη αλλαγή αποτυπώνεται ιδανικά στην ερμηνεία του και μέσα από μια ανατροπή στην τρίτη πράξη της ταινίας.

Σκηνοθετικά η ταινία χαρακτηρίζεται από στοιχεία sci-fi, κωμωδίας και δράματος και ο Vigalondo συνδυάζει τα τρία αυτά στοιχεία με στυλ και πρωτοτυπία. Έχοντας γράψει ο ίδιος το σενάριο ξέρει πολύ πως πρέπει να το αποδώσει ώστε από την μια να αναδείξει το ιδιαίτερο θέμα του αλλά και από την άλλη γνωρίζει πως να αποφύγει να χαθεί μέσα σε αυτές τις ιδιαιτερότητες του. Οπτικά το φιλμ είναι πανέμορφο και παρά το μικρό μπάτζετ τα εφέ είναι αρκετά αξιόλογα. Μονάχα το τέρας δεν με ενθουσίασε ιδιαίτερα ως εικόνα και πιστεύω ότι θα μπορούσαν να το είχαν σχεδιάσει με λίγο περισσότερη φαντασία όμως μιας και το πραγματικό «τέρας» της πλοκής είναι ο χαρακτήρας της Anne Hathaway τέτοιες λεπτομέρειες ελάχιστη σημασία έχουν.

Πέρα από τις μεταφορές σχετικά με τον αλκοολισμό, ο σκηνοθέτης κάνει και μια αρκετά καυστική μελέτη σχετικά με τα social media, την «εξέλιξη» της ενημέρωσης αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και αντιμετωπίζουμε την επικαιρότητα. Αυτό αποτυπώνεται απλά αλλά ιδανικά στην σκηνή όπου η Gloria ξυπνάει έχοντας Hangover και βλέπει για πρώτη φορά την καταστροφική μανία του πλάσματος στην τηλεόραση. Το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να πάρει τον πρώην της τηλέφωνο για να του πει τα νέα μόνο και μόνο ώστε εκείνος να της απαντήσει με ένα απίστευτα νωχελικό ύφος «μα καλά τώρα το μάθες ? Αυτό έγινε 9 ώρες πριν!Τι έκανες όλη μέρα ?!». Η σκηνή αυτή είναι μια τέλεια απεικόνιση της «αναισθησίας» που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες κοινωνίες. Ολόκληρες πόλεις γκρεμίζονται και άνθρωποι πεθαίνουν στην άλλη άκρη του πλανήτη και εμείς απλά παρακολουθούμε τα γεγονότα μέσα από μια οθόνη και τα αντιμετωπίζουμε σαν μια δραματική ψυχαγωγία.

colossal-poster2

Το COLOSSAL του Nacho Vigalondo είναι μια ταινία με ψεύτικα τέρατα που μιλάει για τα αληθινά τέρατα που κρύβουμε, κουβαλάμε μέσα μας και που όταν τα απελευθερώνουμε η καταστροφική τους μανία μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες τόσο για εμάς όσο και για τους γύρω μας. Και το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης κατορθώνει να σου αποδώσει αυτό το μήνυμα και συναίσθημα μέσα από ένα «Monster Movie» καθιστά το φιλμ του ένα από τα πιο όμορφα και πρωτότυπα (μαζί με το υπέροχο A Monster Calls του J.A. Bayona) που έχω δει εδώ και πολύ καιρό. Το COLOSSAL μπορεί να μην έχει το τεράστιο μπάτζετ, τα εφέ, την δράση, τις μάχες και την υπερβολή των περισσότερων σύγχρονων ταινιών με τέρατα και γιγάντια ρομπότ που πλακώνονται μεταξύ τους ,όμως έχει κάτι άλλο μοναδικά δικό του που αυτές οι κούφιες ταινίες δεν θα αποκτήσουν ποτέ τους.

Το COLOSSAL είναι ένα φιλμ που έχει κολοσσιαία καρδιά.  

 

Αν σας άρεσε το παραπάνω άρθρο ρίχτε μας και ένα like στην επίσημη σελίδα του The Bat Country Press στο Facebook ώστε να διαβάσετε περισσότερα. 

 

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: