AvP : Αλιεν εναντίον Κυνηγού εναντίον Κακών Σκηνοθετών.

by Αντρέι Κοτσεργκίν

Α ρε Danny Glover μπορεί να ήσουν ‘too Old for this Shit’ αλλά ειλικρινά δεν έχεις ιδέα πόση ζημιά μας προξένησες όταν το 1990 αποφάσισες να ρίξεις μια αδιάκριτη ματιά στην πριβέ τροπαιοθήκη του Κυνηγού

 

Στο εξαιρετικά τίμιο PREDATOR 2 η ‘ανάφτρα’ 20th Century Fox αποφάσισε να teasάρει ξεδιάντροπα τους οπαδούς των δυο μεγάλων διαστημικών franchises. Ο μπάτσος Mike Harrigan βρίσκει ανάμεσα στα τρόπαια του διώκτη του ένα κρανίο που ανήκει στο τρομερό Xenomorph και τα fanboys ένιωσαν τέτοια οργασμική ένταση λες και τους γκάστρωσε με το ζόρι κάνα αποκρουστικό facehugger. Ήταν γεγονός : Τα Predators και τα Xenomorphs, οι δυο πιο αμείλικτοι και αποτελεσματικοί κυνηγοί του διαστήματος βρίσκονται στο ίδιο σύμπαν και οι ψίθυροι για μια crossover ταινία είχαν αρχίσει να διαδίδονται μεταξύ των οπαδών.

Τελικά χρειάστηκε να περάσουν 14 ολόκληρα χρόνια για να δει το κοινό τα δυο θρυλικά τέρατα να συγκρούονται μεταξύ τους. Και μπορεί στο διάστημα κανείς να μην ακούει τις κραυγές σου όμως οι κινηματογραφικές αίθουσες το 2004 σείστηκαν από τις δικές μας. Μόνο που αυτές οι κραυγές δεν ήταν τρόμου και αγωνίας αλλά εκνευρισμού και απόλυτης απόγνωσης…

avp-alien-vs-predator-pic-3

 

Τι απαιτήσεις είχε κάποιος το 2004 από μια ταινία ALIEN vs PREDATOR ? Ακριβώς τις ίδιες που έχει και σήμερα. Ένα απλό καλά δομημένο σενάριο που θα βάζει τα δυο λατρεμένα κινηματογραφικά τέρατα να πλακώνονται μεταξύ τους και στο ενδιάμεσο να σφάζονται αρκετοί άνθρωποι με τους πιο φριχτούς τρόπους. Η και ξέρεις κάτι ? Χέσε τους ανθρώπους. Απλά βάλε τα δυο κτήνη να σφαχτούν.

Τελικά το AVP απέτυχε οικτρά να μας δώσει αυτό το απλοϊκό αλλά και όμορφο concept. Και οι αιτίες της αποτυχίας ήταν δυο. Η πρώτη αιτία ήταν η εντελώς άθλια απόφαση του στούντιο να γυρίσει μια… PG-13 ταινία, με την ελπίδα μπας και τίποτα πιτσιρίκια έβλεπαν το φιλμ και μετά ανάγκαζαν τους γονείς να τους αγοράσουν κάνα παιχνίδι. Η δεύτερη αιτία ακούει στο όνομα Paul WC W.S. Anderson.

Το 2004 ένας δορυφόρος της εταιρείας Weyland εντοπίζει και καταγράφει μια εξαιρετικά ασυνήθιστη πηγή θερμότητας σε ένα νησάκι της Ανταρκτικής. Ο πάμπλουτος ιδρυτής της εταιρείας,  Charles Bishop Weyland, πεπεισμένος ότι έχει ανακαλύψει κάτι το πραγματικά σπουδαίο συγκεντρώνει μια ομάδα από, ο θεός να τους κάνει, ‘ειδικούς’ και ξεκινάει μια αποστολή στην Ανταρκτική για να ανακαλύψει το τεράστιο μυστικό που βρίσκεται θαμμένο μέσα στον πάγο.

Φτάνοντας στον προορισμό τους η ομάδα έντρομη θα διαπιστώσει ότι υπάρχει μια τεράστια και αφύσικα κυκλική τρύπα η οποία φαίνεται να έχει λιώσει το εξαιρετικά παχύ στρώμα πάγου και έχει δημιουργήσει ένα πέρασμα που οδηγεί κάτω από την γη. ‘Δεν υπάρχει τεχνολογία επάνω στον πλανήτη που μπορεί να ανοίξει μια τέτοια τρύπα’ παρατηρεί ένας από τους ειδικούς αλλά οι υπόλοιποι τον γράφουν στα ξεπαγιασμένα αρχίδια τους. Κατεβαίνοντας στο κενό η ομάδα ανακαλύπτει μια πανάρχαια και επιβλητική πυραμίδα η οποία φαίνεται να έχει φτιαχτεί από έναν πολιτισμό που συνδύαζε τουλάχιστον τρεις διαφορετικές φυλετικές κουλτούρες. Ο Weyland συνεπαρμένος από την τεράστια ανακάλυψη δίνει εντολή να εισέλθουν μέσα στην πυραμίδα για να μαζέψουν περισσότερες πληροφορίες. Η Alexa Woods, η οποία είναι η οδηγός της αποστολής, εκφράζει έντονα την αντίρρηση της για την συγκεκριμένη απόφαση μιας και θεωρεί ότι καλό θα ήταν πρώτα να θέσουν κάποιες παραμέτρους ασφαλείας. Ο Weyland όμως κυριευμένος από την ίδια του την έπαρση και την φιλοδοξία την αγνοεί και έτσι ολόκληρο το crew καταλήγει μέσα στην πυραμίδα.

Μετά από λίγα λεπτά εξερεύνησης η ομάδα θα ανακαλύψει ένα δωμάτιο το οποίο πιστεύουν ότι κάποτε χρησίμευε ως χώρος για τελετές και ανθρωποθυσίες. Εκείνο που αγνοεί παντελώς η ομάδα είναι ότι τόση ώρα δεν βρίσκονται μόνοι τους στην πυραμίδα και ότι τους παρακολουθούν τρεις μυστηριώδεις, αόρατες μορφές. Όταν ένας από τους ‘ειδικούς’ θα κάνει το μοιραίο λάθος να πειράξει κάτι που δεν έπρεπε η πυραμίδα ‘ζωντανεύει’ , οι τοίχοι αρχίζουν να μετακινούνται και οι ήρωες μας βρίσκονται ξαφνικά παγιδευμένοι μέσα σε μια αδιανόητη κατάσταση. Και τότε είναι που οι τρεις αόρατες μορφές κάνουν την εμφάνιση τους ενώ και μέσα από μια καταπακτή εμφανίζονται κάτι περίεργα τεράστια αυγά. Και κάπως έτσι το μεγάλο ‘Κυνήγι‘ ξεκινά…

Ειλικρινά κανείς δεν είχε την παράλογη απαίτηση από τον Paul WC W.S. Anderson να μεταμορφωθεί σε P.T. Anderson (βλέπε και There Will Be Blood) και να γράψει ένα σοβαρό σενάριο της προκοπής όμως ειλικρινά με το AVP ο τύπος σχεδόν τερμάτισε το κοντέρ της ηλιθιότητας. Διάολε θα τολμήσω να πω ότι σε μερικά σημεία πραγματικά πάλεψε για να διεκδικήσει τον τίτλο του σύγχρονου Ed Wood.

Η όλη ιδέα της θαμμένης πυραμίδας καταλαβαίνω ότι θέλει να δώσει στα δυο τέρατα ένα τερέν για να σφαχτούν μεταξύ τους αλλά και να σου δείξει ότι και τα δυο αυτά αρπαχτικά σχετίζονται με τον άνθρωπο από αρχαιοτάτων χρόνων όμως ο τρόπος με τον οποίο προσπαθεί ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Anderson να τα συνδέσει όλα αυτά είναι απλά εντελώς ηλίθιος. Γιατί να μπει στην διαδικασία το Predator να βάζει τους γήινους να χτίζουν πυραμίδες στον ίδιο τους τον πλανήτη οι οποίες θα χρησιμεύουν αρχικά ως …sex rooms για τα facehuggers που θα γκαστρώνουν γήινους και στην συνέχεια οι γήινοι θα ‘γεννάνε’ Xenomorphs τα οποία στην συνέχεια τα Predators θα τα κυνηγάνε σε φάση σαφάρι και όλα αυτά υπό τον κίνδυνο ανά πάσα στιγμή να ξεσπάσει μια παγκόσμια Xenomorph επιδημία ειλικρινά αδυνατώ να το καταλάβω. Επίσης αφού σε μια φάση σου δείχνει ότι όντως η κατάσταση ξέφυγε και τα Xenomorphs πολλαπλασιάστηκαν με αποτέλεσμα τα Predators να αποφασίσουν να ανατινάξουν με τα πυρηνικά τους όπλα τις πυραμίδες για να εξαλείψουν τον κίνδυνο της επιδημίας , τότε πως ακριβώς διατηρήθηκε εντελώς ανέπαφη η πυραμίδα που βλέπουμε στην Ανταρκτική ?

Το σενάριο του AVP είναι ο ορισμός της ηλιθιότητας και της ξεπέτας και όπως είναι αναμενόμενο ούτε οι χαρακτήρες του ξεφεύγουν από αυτή την τραγική κατάσταση. Οι γήινοι ‘ειδικοί’ είναι όλοι τους ηλίθιοι. Έχουμε τους και καλά ‘γαμάω και δέρνω’ σωματοφύλακες του Weyland που όταν έρθουν τα σκούρα κάνουν τον φαφλατά οπλίτη Hudson του Bill Paxton ( ❤ ) στο ALIENS να φαντάζει όντως ως ο ‘Ultimate Badass’. Έχουμε τον… Spud (?!) από το Trainspotting ο οποίος προφανώς αποτοξινώθηκε, σπούδασε χημικός μηχανικός και κατέληξε ως τεχνικός σύμβουλος στην Ανταρκτική να μας δείχνει όλη την ώρα φωτογραφίες των παιδιών του ώστε να δεθούμε μαζί του και να αγωνιούμε για την μοίρα του. Επίσης μάντεψε ποίος πεθαίνει στα πρώτα λεπτά της ταινίας και κανείς δεν δίνει έστω και μια δεκάρα για τον θάνατο του ? Έχουμε έναν Ιταλό αρχαιολόγο ο οποίος, μιλάει ιταλικά μέσω...google translate  και που όταν βλέπει έναν πελώριο σκελετό φάλαινας ρωτάει να μάθει τι είναι αυτό αλλά ταυτόχρονα έχει το χάρισμα να αποκρυπτογραφεί μέσα σε δευτερόλεπτα τις τοιχογραφίες και την γλώσσα αρχαίων ανύπαρκτων πολιτισμών ενώ παράλληλα προσπαθεί να ρίξει γκόμενα λέγοντας της για το ‘La luna del cacciatore’ -‘φεγγάρι του κυνηγού’ προσδίδοντας έτσι και λίγο φτηνό σασπένς στην ταινία. Επίσης ο ίδιος αρχαιολόγος υπολογίζει ότι από την στιγμή που οι Μάγιας, που ήταν μια από τις φυλές που υποτίθεται ότι έχτισαν την πυραμίδα, χρησιμοποιούσαν το μετρικό σύστημα τότε και οι τοίχοι της πυραμίδας, που μέσω κάτι μηχανισμών μετακινούνται συνεχώς ώστε να δώσουν την αίσθηση ενός λαβύρινθου, βάση υπολογισμών μετακινούνται ανά δέκα λεπτά…Διάολε τι δουλεία έχει το μετρικό σύστημα με τον υπολογισμό του χρόνου ? Η απάντηση είναι καμία. Απλά ο WC  W.S. Anderson είναι ηλίθιος.

Εντελώς αδιάφορη είναι και η πρωταγωνίστρια η οποία ενώ το παίζει συνεχώς η φωνή της λογικής και της ασφάλειας με το που μπαίνει στην πυραμίδα απλά καταλήγει μαζί με τους υπόλοιπους συντρόφους της να θυμίζουν ξέφραγο αμπέλι. Επίσης η τύπισσα όχι μόνο δεν κατορθώνει να σε κάνει να νοιαστείς για εκείνη, όπως έκανες κάποτε για την Ελενάρα την Ripley, αλλά ίσα, ίσα σε αρκετά σημεία πιάνεις τον εαυτό σου να παρακαλάει να την γκαστρώσει κάνα αδέσποτο facehugger ώστε να πάψει να μας ζαλάει τα συκώτια. Ο μόνος που την γλιτώνει κάπως είναι ο πάντα απολαυστικός και τίμιος Lance Henriksen. Μπορεί η ταινία να τον χρησιμοποιεί ως ένα φτηνό...easter egg και ως έναν τρόπο για να συνδέσει το AVP με το franchise του ALIEN όμως ο Henriksen είναι από εκείνες τις cult χαρισματικές μορφές που κυριολεκτικά μόνο και μόνο με την παρουσία τους θα σε αναγκάσουν να δεις μια σάπια ταινία τους. Και πάλι ο χαρακτήρας του έχει κάνα δυο στιγμές ηλιθιότητας. Όπως για παράδειγμα σε μια φάση που το Predator τον αρπάζει και ετοιμάζεται να του ξεριζώσει την σπονδυλική στήλη όμως όταν βλέπει ότι ο τύπος είναι άρρωστος και πεθαίνει από καρκίνο του πνεύμονα του την χαρίζει. Τότε ο Weyland προφανώς νιώθοντας…. παραμελημένος ουρλιάζει στο Predator οργισμένος ‘Μην μου γυρνάς την πλάτη εμένα !’ και προσπαθεί να του βάλει φωτιά. Την κατάληξη μπορείς να την φανταστείς και μόνος σου…

Θα μπορούσα να γράψω ολόκληρη διατριβή γύρω από τις σεναριακές τρύπες και την ηλιθιότητα του AVP όμως ας πούμε και καμιά καλή κουβέντα και για τα θετικά στοιχεία της ταινίας. Τα εφέ είναι αρκετά καλογυαλισμένα, οι στολές των Predators δεν είναι καθόλου άσχημες αν και περισσότερο θυμίζουν ιππότες-superheroes παρά Κυνηγούς που μας έρχονται από εξωτικούς και τροπικούς πλανήτες. Επίσης οι σκηνές δράσης δεν είναι και άσχημες μιας και τα Predators πολεμάνε σαν Predators και τα Aliens επιτίθενται σαν Aliens. Τουλάχιστον στην αρχή μιας και μετά από λίγο για κάποιον εντελώς ακατανόητο λόγο ο Anderson αποφασίζει να βάλει τα δυο τέρατα να πλακώνονται μεταξύ τους με μπουνιές και λαβές σε φάση….WWE… Διάολε σε μια σκηνή μάλιστα βλέπεις το Predator να αρπάζει ένα Alien, να το στριφογυρνάει πέρα δώθε και στη συνέχεια να το πετάει σε έναν τοίχο και νιώθεις λες και παίζεις κάνα Tekken

Και φυσικά δεν γινόταν να μην κάνω ιδιαίτερη μνεία στο φινάλε της ταινίας όπου γινόμαστε μάρτυρες της γέννησης του… Predalien το οποίο ουσιαστικά είναι ένα υβρίδιο μεταξύ Xenomorph και Predator κάτι που φαντάζει ως μια απίστευτα γαμάτη ιδέα μονάχα αν είδες αυτή την ταινία για πρώτη φορά στα 14 σου…

Και ναι σίγουρα το AVP είχε κάνα δυο αξιόλογες σκηνές δράσης όμως αυτές οι σκηνές είναι τόσο άνευρες και αναίμακτες που μετά από λίγο ούτε που θα τις θυμάσαι. Στο τέλος το μεγαλύτερο έγκλημα του AVP δεν είναι το απαράδεκτο σενάριο και η αδιάφορη σκηνοθεσία του WC W.S. Anderson αλλά η PG-13 νοοτροπία του στούντιο που στερεί από το φιλμ την δυνατότητα να καταξιωθεί τουλάχιστον σαν ένα αιματηρό και διασκεδαστικό B-Movie αξίας 60 εκατομμυρίων.

wp

 

Παρά το έντονο και δικαιολογημένο κράξιμο που έφαγε από κριτικούς και οπαδούς το AVP έβγαλε γύρω στα 170 μύρια στο Box Office και έδωσε την ευκαιρία στην 20th Century Fox να βγάλει και ένα sequel που μάλλον δεν το περίμενε κανείς μας το 2007.

Ο WC W.S. Anderson δεν θα επέστρεφε στην καρέκλα του σκηνοθέτη για την συνέχεια του AVP κίνηση που αναπτέρωσε τις ελπίδες μας ώστε να δούμε μια διασκεδαστική μονομαχία μεταξύ των δυο κινηματογραφικών κολοσσών. Τελικά την σκηνοθεσία ανέλαβαν τα παντελώς άγνωστα αδέλφια Strause οι οποίοι κατόρθωσαν το αδιανόητο :

Να κάνουν μια ακόμα χειρότερη AVP ταινία από εκείνη του προκατόχου τους…

alien-predator-main

 

Το AVP : Requiem (πρωτότυπος τίτλος…) ομολογώ ότι αρχικά με ξεγέλασε σαν ταινία. Στο intro βλέπουμε το ενήλικο πλέον Predalien από την πρώτη ταινία (το οποίο έχει το ίδιο χτένισμα με τις τζίβες που έχουν τα Predators, ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ….) να ‘προσγειώνεται’ σε μια μικρή επαρχιακή πόλη του Κολοράντο της Αμερικής παρέα με ένα τσούρμο από καυλωμένα facehuggers. Ειλικρινά δεν θέλει και πολύ για να συνειδητοποιήσεις ότι αυτή η ταινία θα ναι δέκα φορές πιο ηλίθια και άθλια από την προηγούμενη. Και όμως τότε ακολουθεί μια αρκετά απολαυστική σκηνή η οποία σε ξεγελάει έστω και για λίγο ότι αυτό το φιλμ ίσως και να είναι ένα καμένο αλλά και άκρως αιματηρό και ψυχαγωγικό B-Movie.

Συγκεκριμένα βλέπουμε ένα πατέρα που έχει βγει για κυνήγι παρέα με τον ανήλικο γιο του (αντιλαμβάνεσαι την ειρωνεία της υπόθεσης ‘Κυνηγός καταλήγει Κυνηγημένος‘ μιλάμε για βαθιά νοήματα αυτή η ταινία…) οι οποίοι βλέπουν το εξωγήινο σκάφος που μεταφέρει το Predalien να πέφτει σε ένα δάσος που βρίσκεται μερικά χιλιόμετρα μακριά τους. Πατέρας και γιος που προφανώς είχαν δει υπερβολικά πολλά επεισόδια των X-FILES αποφασίζουν να ερευνήσουν το μυστηριώδες διαστημόπλοιο. Αφού φτάνουν στο σημείο της πρόσκρουσης σε … fast forward (βασικά ολόκληρη η ταινία κινείται σε ρυθμούς fast forward μιας και βλέπουμε τους πρωταγωνιστές να …διακτινίζονται σε τοποθεσίες ενώ και τα Xenomorphs γεννιούνται και μεγαλώνουν στο πι και φι…) πέφτουν θύμα των facehuggers τα οποία γκαστρώνουν τόσο τον πατέρα όσο και τον μικρό γιο του. Μάλιστα σε μια φάση ο πατέρας κατορθώνει να πυροβολήσει ένα facehugger όμως το όξινο αίμα του καυλωμένου πλάσματος πιτσιλάει το χέρι του και κυριολεκτικά του το λιώνει μπροστά στα μάτια του έντρομου γιου του ! Αυτή η σκηνή μπορεί να μην παίρνει Όσκαρ σεναρίου, ερμηνειών ή σκηνοθεσίας αλλά που να πάρει σου βγάζει ένα κάφρικο γέλιο το οποίο σε προδιαθέτει θετικά για την υπόλοιπη ταινία !

Ένοχη απόλαυση ήταν και μια σκηνή όπου τα Xenomorphs τριγυρνάνε νυχτιάτικα στην μικρή πόλη και ξεκληρίζουν τους κατοίκους της. Σε μια φάση ένα μικρό κοριτσάκι βλέπει από το παράθυρο της μια σκιά να κινείται απειλητικά στο απέναντι δέντρο και βάζεις τις φωνές και τα κλάματα. Τότε σκάει μύτη ο πατέρας της ο οποίος προσπαθεί να την καθησυχάσει λέγοντας της ‘See ? No Monster !’. Πριν η μικρή προλάβει να απαντήσει ένα Xenomorph εισβάλει από το παράθυρο και κυριολεκτικά τρώει την μούρη του άτυχου πατέρα. Ομολογώ ότι ένα ένοχο γέλιο το έριξα σε αυτή τη σκηνή.

Δυστυχώς όλες οι προσδοκίες πάνε κατά διαόλου μετά από λίγα μόλις λεπτά αφού βλέπεις facehuggers να γκαστρώνουν κάτι γκαντέμηδες άστεγους οι οποίοι ζουν στους … υπονόμους (πρωτότυπο χ2…) και κάπου εκεί οι σκηνοθέτες ρίχνουν …αυλαία μιας και η υπόλοιπη ταινία κυριολεκτικά εξελίσσεται στο απόλυτο σκοτάδι μιας και οι φωτισμοί στις σκηνές δράσης και φονικών είναι τόσο χαμηλοί που κυριολεκτικά ΔΕΝ βλέπεις τίποτα…

Γιατί να το κάνεις αυτό όταν έχεις μια R-Rated ταινία αξίας 40 εκατομμυρίων δολαρίων ? Ειλικρινά δεν υπάρχει καμία πιθανή απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Πάντως μόνο τυχαίο δεν είναι που τα δυο αδέλφια-σκηνοθέτες μετά από αυτή την ταινία εξαφανίστηκαν από προσώπου γης.

Πάντως το απόλυτο σκοτάδι που καταπίνει το AVP : Requiem ίσως να είναι και μια ευλογία μιας και χάρη σε αυτό δεν είμαστε αναγκασμένοι να δούμε το απαράδεκτο μοντάζ, τις εντελώς άθλιες σκηνές δράσης, το άθλιο Predalien, αλλά και απαράδεκτα ηλίθιες και αχρείαστες σκηνές όπως αυτή…

 

Το AVP : Requiem ήταν ένα B-Movie αξίας 40 εκατομμυρίων όμως οι συντελεστές του ξέχασαν εντελώς ότι τα B-Movies μέσα από την μαλακία και την γραφικότητα τους πρέπει να είναι και ψυχαγωγικά.

Παρά τις κάκιστες κριτικές το AVP : Requiem κονόμησε 130 μύρια στο Box Office  αποδεικνύοντας μας ότι όσο σαβούρα και αν είναι ένα φιλμ αν έχει τις λέξεις ALIEN ή PREDATOR γραμμένες στον τίτλο του τότε έχει εξασφαλισμένο ένα καλό κέρδος.

Πάντως το AVP : Requiem είχε και μια σκηνή ‘φόρο τιμής’ στο ανυπέρβλητο PREDATOR των John McTiernan και Arnold Schwarzenegger μιας και σε μια φάση βλέπουμε τους ‘ήρωες’ να προσπαθούν να ξεφύγουν από το Predalien με ένα ελικόπτερο και ένας από αυτούς ουρλιάζει ‘Γκετ το δε τσόπερ !’ ενώ η ταινία πήρε και βραβείο από το …MTV για την ‘καλύτερη σκηνή μάχης’ εκείνης της χρονιάς. Να τα λέμε και αυτά ! Τώρα ποία ακριβώς ήταν αυτή η σκηνή ειλικρινά δεν έχω ιδέα γιατί μάλλον δεν μπόρεσα να την δω μέσα στα σκοτάδια…

Ευτυχώς μετά το κάζο και της δεύτερης ταινίας μάλλον θα κάνουμε καιρό να ξαναδούμε τα δυο πιο επικίνδυνα αρπαχτικά του διαστήματος να διασταυρώνουν τα λέιζερ, τις ουρές, τις λεπίδες και τα σαγόνια τους. Όποιος πάντως θέλει μια ψυχαγωγική , αιματηρή και πάνω απ’όλα τίμια ALIEN vs PREDATOR εμπειρία μπορεί πάντα να τσεκάρει τα διάφορα comics και video games που κυκλοφορούν.

Κλείνοντας θα δανειστώ μια φράση από την αφίσα του πρώτου AVP ώστε να συμπυκνώσω τις σκέψεις μου γύρω από το κινηματογραφικό ALIEN vs PREDATOR.

‘Whoever Wins….We Loose’. 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: