JOHN WICK κεφάλαια Ι & ΙΙ : Δια πυρός και σιδήρου.

by Αντρέι Κοτσεργκίν 

Μια γυναίκα, ένας σκύλος και ένα αυτοκίνητο…

Στο πρώτο κεφάλαιο του JOHN WICK ο ομώνυμος εκτελεστής μας έχασε και τα τρία παραπάνω με τους πιο σκληρούς τρόπους. Χτυπημένος τόσο από την μοίρα όσο και από τα χέρια αδίστακτων αντρών ο φονιάς αυτός αποφάσισε να βγει από την ‘σύνταξη‘ του και μέσω μιας υπέρμετρα αιματηρής και μεθοδικής εκδίκησης προσπάθησε να βρει τον τρόπο να αντιμετωπίσει την απώλεια.

Κάθε άντρας έχει τον τρόπο του να αντιμετωπίζει και να αποδέχεται την απώλεια και για τον John ο τρόπος αυτός μεταφράζεται μέσα από το φονικό, τα περίστροφα και τις σφαίρες. Το αν η μέθοδος αυτή είχε κάποιο αποτέλεσμα ως ‘γιατρικό‘ μπορεί να το ξέρει μονάχα ο ίδιος.

Όμως εξίσου μεθοδικός με τον τραγικό αλλά και απίστευτα cool φονιά του στάθηκε και ο σκηνοθέτης Chad Stahelski που μέσα από τα δυο κεφάλαια εκδίκησης και τιμής που μας παρουσίασε μέσα από δυο διαδοχικές ταινίες κατόρθωσε να μας συναρπάσει και να μας συγκινήσει με έναν εξαιρετικά απλό αλλά και στιβαρό τρόπο.

c613d580138438a86ab5525297da5e46--john-wick

Στα δυο JOHN WICK φιλμς ο σκηνοθέτης παίρνει τον πρωταγωνιστή του Keanu Reeves και ράβει επάνω του δυο ‘αλεξίσφαιρα’ σινε-κουστούμια που μοιάζουν να είναι ακριβώς στα μέτρα του :

Κομψά , συναρπαστικά αλλά και θλιμμένα.

Στην πρώτη του ταινία ως σκηνοθέτης ο Stahelski συνέθεσε ένα κλασσικό Action φιλμ που μας σημάδεψε και πυροβόλησε κατευθείαν μες τα μούτρα. Εδώ δεν είχαμε μια ακόμη περιπέτεια σαν και αυτές που παίζει ο Liam Neeson και που έχει σκοπό απλά να κοπιάρει τις χρυσές εποχές του Charles Bronson παρουσιάζοντας μας έναν γερασμένο βιτζιλάντη που θα σκορπά τον θάνατο στο διάβα του και παράλληλα θα γεμίζει με σφαίρες νοσταλγίας τις καρδιές των Old School θεατών. Το JOHN WICK είναι ένα απόλυτα σύγχρονο φιλμ δράσης που απευθύνεται και στους νεώτερους θεατές και που θα τους δώσει έναν νέο και απίστευτα γαμάτο ‘ήρωα‘ ώστε να επενδύσουν τόσο το χρήμα και τον χρόνο τους όσο και τον ενθουσιασμό τους επάνω του.

‘When Helen died, I lost everything. Until that dog arrived on my doorstep… A final gift from my wife… In that moment, I received some semblance of hope… an opportunity to grieve unalone… And your son… took that from me.’

Οι Stahelski και Keanu μας συστήνουν σε έναν ‘μπαμπούλα‘ που ως φονιάς φαντάζει με ασταμάτητη δύναμη της φύσης. Ο άντρας αυτός είναι μια κινούμενη μηχανή του θανάτου με την οποία όμως μπορείς να ταυτιστείς απόλυτα επειδή τα πιο κατανοητά και αποδεκτά κίνητρα χαρακτηρίζουν τις φονικές του πράξεις.

O ‘μπαμπούλας‘ αυτός έζησε ένα μεγάλο μέρος της ζωής του ξεκληρίζοντας κοσμάκη έναντι χρηματικής αμοιβής όμως μέσα από έναν μεγάλο έρωτα διέκρινε την βαρύτητα και το τίμημα των απεχθών πράξεων του. Ο John Wick αποφάσισε να παρατήσει εκείνο που ήξερε να κάνει καλύτερα και να επιδιώξει την εξιλέωση μέσα από μια φυσιολογική ζωή. Όμως κατά μια τραγική ειρωνεία άντρες ακριβώς σαν και αυτόν του στέρησαν αυτή την ευκαιρία.

Στο πρώτο κεφάλαιο ο ‘μπαμπούλας‘ μέσα από την εκδίκηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει την απώλεια που βίωσε. Στο δεύτερο πάλι συνειδητοποιεί με τον χειρότερο τρόπο ότι πιθανότατα δεν θα μπορέσει ποτέ του να ξεφύγει από τον αθέατο κόσμο που τον έτρεφε για πολλά χρόνια…

John-Wick-Wallpaper-For-Desktop-1024x576

‘You stabbed the devil in the back and forced him back into the life that he had just left. You incinerated the priest’s temple. Burned it to the ground. Now he’s free of the marker, what do you think he’ll do? He had a glimpse of the other side and he embraced it. But you, Signor D’Antonio… took it away from him.’

Τα λόγια του ‘ξενοδόχουIan McShane σε εκείνο το ανελέητο δεύτερο κεφάλαιο μας λένε όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για τον John Wick και να αναρωτηθούμε ως θεατές αν η εκδίκηση θα καταναλώσει αυτόν τον άντρα σε τέτοιον βαθμό που θα τον αποτρέψει από το να επιστρέψει στην γαλήνια ζωή που πίστευε ότι είχε κερδίσει. Και αν κρίνουμε από το φινάλε του δεύτερου κεφαλαίου η επιλογή του ‘μπαμπούλα’ να ενδώσει στην εκδίκηση θα του κοστίσει ακόμη και τα λίγα καλά πράγματα που του απέμειναν καθώς η παλιά του ζωή έρχεται να τον τιμωρήσει τόσο για τους κανόνες που αθέτησε όσο και για το γεγονός ότι επέλεξε να σπαταλήσει την ευκαιρία του για ένα νέο ξεκίνημα.

Την εκδίκηση αυτή ο σκηνοθέτης μας την παρουσιάζει μέσα από τις καλύτερες Action σκηνές της δεκαετίας. 

giphy

Πυροβολισμοί, μαχαιρώματα, Kung-Fu, Gun-Fu… 

Ο Stahelski όντας ένας πρώην κασκαντέρ κατανοεί απόλυτα το πως στήνει κανείς σκηνές δράσης και μακελειού που θα φαντάζουν στιλάτες αλλά και ρεαλιστικές ταυτόχρονα. Κάθε σφαίρα εδώ του σκηνοθέτη έχει την δική της δύναμη και αξία ενώ οι χορογραφίες και τα πρακτικά εφέ βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο.

Θα μπορούσαμε να αναλύουμε για ώρες το πόσο καλή είναι η δράση σε αυτές τις δυο ταινίες όμως το μεγαλύτερο κατόρθωμα του σκηνοθέτη συναντάται στην ικανότητα του να χτίσει όμορφα και αποτελεσματικά έναν κόσμο στον οποίο θα κινείται και θα σκοτώνει ο θλιμμένος του φονιάς. Μέσα από τα δυο κεφάλαια του μας γίνεται ξεκάθαρο ότι ο John Wick ζει σε ένα σύμπαν λιγάκι διαφορετικό από το δικό μας όπου οι επαγγελματίες δολοφόνοι εργάζονται για λογαριασμό μιας εταιρείας – συνδικάτου που έχει τα δικά της έθιμα και κανόνες. Οι τύποι αυτοί πίνουν τα ποτά τους και χαλαρώνουν μεταξύ τους μέσα στο μπαρ ενός ξενοδοχείου που ελέγχεται από την εταιρεία ενώ αναμένουν να τους ανατεθεί ο επόμενος στόχος τους.

Η ιδέα μιας ‘αδελφότητας‘ φονιάδων μοιάζει να διακατέχεται από μια Pulpy και Comic αισθητική σαν και εκείνη που συναντάμε στις ιστορίες συγγραφέων όπως ο Ed Brubaker. Ο Stahelski μαζί με τον σεναριογράφο Derek Kolstad παίρνουν τις διδαχές του Brubaker και τις εφαρμόζουν στο πανί μέσα από την δική τους Action και Neo-noir αισθητική και το τελικό αποτέλεσμα είναι απόλυτα στιβαρό και συναρπαστικό. To γεγονός ότι οι τύποι αυτοί δεν έχουν κάποιο comic ή κάνα βιβλίο ώστε να πατήσουν επάνω του μονάχα ενισχύει την αξία της δημιουργίας τους.

Θεματολογικά οι δυο ταινίες δεν διαπραγματεύονται κάτι το πρωτότυπο ή το καινοτόμο. Αντίθετα παίρνουν τις κλασσικές θεματολογίες της εκδίκησης και της τιμής και τις αποδίδουν με τόσο κομψό, απλό αλλά και ανελέητο τρόπο που τις κάνουν να φαντάζουν ως τους δυο βασικούς πυλώνες επάνω στους οποίους θα χτιστεί μια νέα και υπέροχη κινηματογραφική ‘μυθολογία‘.

Σε μια εποχή όπου έχουμε την τάση να υπεραναλύουμε τα πάντα το JOHN WICK κατορθώνει να χτίσει το σύμπαν του με έναν τόσο απλοϊκά όμορφο αλλά και ωμό τρόπο που πραγματικά δεν γίνεται ως θεατή να σε αφήσει ασυγκίνητο.

Το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης φροντίζει να γεμίσει τον κόσμο του με αγαπημένους αλλά και εξαιρετικά ταλαντούχους ηθοποιούς απλά του εξασφαλίζει την επιτυχία του. Ο Keanu Reeves είναι ο ιδανικός τύπος ώστε να παίξει έναν φονιά που θα ναι cool αλλά και τραγικός ταυτόχρονα και που παρά τις σκληρές του πράξεις θα σου βγάλει συναισθήματα συμπάθειας απέναντι του. Ενώ είτε στο πλευρό του είτε απέναντι του συναντάμε ηθοποιούς όπως είναι οι Laurence Fishburne, Ian McShane και Willem Dafoe που τόσο με το ταλέντο όσο και την εμπειρία τους αναδεικνύουν τις αρετές , τις ικανότητες αλλά και την τραγικότητα του John Wick.

john-wick-chapter-2-2

 

Τα δυο κεφάλαια του JOHN WICK κινούνται γύρω από τρεις και εξαιρετικά απλές ιδέες :

Την αγάπη, την εκδίκηση και τα χαριτωμένα σκυλάκια. 

Το γεγονός ότι οι Stahelski, Kolstad και Reeves κατορθώνουν να στήσουν ένα συναρπαστικό σύμπαν, μια υπέρμετρα αιματηρή μυθολογία αλλά και να μας δώσουν έναν από τους πιο συμπαθείς και cool φονιάδες των τελευταίων δέκα ετών ,που θα επιδιώξει την εξιλέωση του κυριολεκτικά δια πυρός και σιδήρου ,είναι ένα κατόρθωμα απλά υπέροχο και σπουδαίο.  

 

 

 

11 σκέψεις σχετικά με το “JOHN WICK κεφάλαια Ι & ΙΙ : Δια πυρός και σιδήρου.

Add yours

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: