Απόψε πιάνουμε το θηριώδες ANACONDA του Jon Voight

by Αντρέι Κοτσεργκίν 

 ‘Never look in the eyes, of those you kill. They will haunt you forever. I know.’

Στο ANACONDA , του σκηνοθέτη Luis Llosa , ακούμε και βλέπουμε τον Jon Voight να κηρύττει την ‘φιλοσοφία κυνηγιού και θανάτου’ την οποία έχει ασπαστεί σε μια ομάδα Ντοκιμενταριστών που ταξιδεύει μέχρι τα βάθη του Αμαζονίου επάνω στην προσπάθεια τους να εντοπίσουν και να καταγράψουν τα ήθη και έθιμα μιας ‘χαμένης‘ φυλής ιθαγενών.

Η φυλή των Shirishama μπορεί να φαντάζει εδώ σαν ένα ‘φάντασμα‘ που αρνείται πεισματικά να φανερωθεί στους εξερευνητές μας όμως τα σημάδια που έχει αφήσει πίσω της φανερώνουν ακριβώς σε τι πίστευαν αυτοί οι αρχέγονοι ιθαγενείς :

Στα μάτια του Ανακόντα…

tumblr_p7v6e5n3U51qdhps7o5_r5_500

 

Ακριβώς αυτά τα μάτια αναζητά και εδώ ο ‘κυνηγός‘ Jon Voight. O πανούργος, σκληρός και ανελέητος αυτός άντρας επιθυμεί να βρει την ερπετοειδή ‘Θεότητα‘ του Αμαζονίου και να την μετατρέψει στο πιο πολύτιμο θήραμα του…

Για να επιτύχει τον σκοπό του ο κυνηγός δεν θα διστάσει να χρησιμοποιήσει ως ‘δόλωμα‘ τους άτυχους και ανίδεους ντοκιμαντεριστές .

Ανάμεσα τους συναντάμε και τον ηθοποιό – ράπερ ‘Παγοκύβο‘ που εδώ θα δώσει μια σκληρή , και εντελώς πρωτόγνωρη για τα δεδομένα των 90s, μάχη καθώς πασχίζει να γίνει ένας από τους ελάχιστους Αφροαμερικανούς που θα τα καταφέρουν να επιβιώσουν μέσα σε μια Horror ταινία…

Screen_Anaconda_03_756_426_81_s

To ANACONDA περιλαμβάνει ένα από τα σπουδαιότερα cast που έχω δει στην ζωή μου.

Η JLo , ολογράφως Jennifer Lopez, αναλαμβάνει τον ρόλο της κεντρικής ηρωίδας και παραδίδει μια στιβαρή ερμηνεία. Ποτέ σου δεν θα δώσεις δεκάρα για την μοίρα της , μιας και υποκριτικά η τύπισσα είναι λίγο ξυλάγγουρο, όμως το να την βλέπεις να τσαλαβουτάει στα εχθρικά νερά του Αμαζονίου , φορώντας στενά μπλουζάκια ισοδυναμεί στα μάτια μου τουλάχιστον με μισό Όσκαρ. Το άλλο μισό δεν της το δίνω επειδή επιμένει να φοράει κάτι πανταλόνια στην μεγαλύτερη διάρκεια του φιλμ…

Στο πλευρό της συναντάμε τον λιγότερο μανιοκαταθλιπτικό Wilson από την σινε-φαμίλια των Wilsons και ως συνήθως υποδύεται ‘εκείνον τον τύπο’ που καπνίζει ολομόναχος ένα ολόκληρο μπονγκ στα πάρτι. O τυπάς αυτός μας χαρίζει και μια από τις καλύτερες ατάκες του φιλμ :

‘Ever notice how the jungle makes you horny ?

Αξίζει να δώσουμε τα εύσημα στον μικρό ‘τιτάναDanny Trejo που για ακόμη μια φορά δέχεται να πεθάνει στα πρώτα κιόλας λεπτά μιας ταινίας ! O γενναίος Danny επιλέγει να τινάξει τα μυαλά του στον αέρα μπροστά στην φριχτή γνώση που έχει γύρω από το τι ακριβώς σου συμβαίνει όταν σε καταπίνει ζωντανό ένα αμείλικτο ερπετό…

Trejo

 

Όμως στο τέλος η μαγεία του ANACONDA συναντάται αποκλειστικά μέσα σε τρεις πρωταγωνιστές…

Ο πρώτος είναι ο ‘Παγοκύβος‘ .

Ο τύπος παίζει ακριβώς όπως σε ΟΛΕΣ του τις ταινίες όμως εδώ με κέρδισε επειδή τον βλέπεις κυριολεκτικά να χαλιναγωγεί τον ίδιο του τον εαυτό ώστε να μην του ξεφύγει καμία βρισιά και πάρει κάνα R-Rating η ταινία του ! Επίσης στο φινάλε όντως καταλήγει να την βγάλει καθαρή τόσο από το πελώριο ερπετό όσο και από το αληθινό ‘φίδι‘ της υπόθεσης, τον μοχθηρό Jon Voigt !

Μιας και πιάσαμε τα φίδια και τα ερπετά ο σχεδιασμός που έχει γίνει εδώ στο Ανακόντα της ταινίας ήταν υπερβολικά αξιόλογος για την εποχή. Ντάξει σε ορισμένες φάσεις το κακό CGI κάνει την εμφάνιση του όμως τα Animatronics που χρησιμοποιήθηκαν αποδείχτηκαν άκρως αποτελεσματικά. Ειδικά κάποια κοντινά πλάνα του σκηνοθέτη προς τα μάτια του Ανακόντα είναι υπέροχα.

Αρκετά μάχιμα ήταν και τα FATALITIES που διαπράττει εδώ το Ανακόντα. 

giphy

 

Ενώ και ο σκηνοθέτης κάνει τον ‘Αμαζόνιο’ του να φαντάζει γεμάτος μυστήρια, ομορφιά αλλά και αθέατους κινδύνους.

Όμως όπως είπαμε και πιο πάνω εδώ το πραγματικό ‘φίδι‘ της υπόθεσης είναι ο θεούλης Jon Voight που κατορθώνει με το πελώριο machismo αλλά και τους εντελώς άξεστους τρόπους του να επισκιάσει ακόμη και το τεράστιο Ανακόντα…

Για να πιάσει το ‘απόλυτο‘ θήραμα του ο Paul Serone του Voigth δεν θα κωλώσει να θυσιάσει ένα τσούρμο από αθώους ντοκιμαντεριστές. Ο άντρας αυτός μας λέει ότι το Ανακόντα θα του επιφέρει καλά λεφτά στην μαύρη αγορά όμως διάολε αδυνατώ να πιστέψω αυτή την ‘φτηνή‘ δικαιολογία…

Είναι ξεκάθαρο ότι ο Serone θέλει να πιάσει το τεράστιο αυτό φίδι για σεξουαλικούς λόγους !

funny-animated-gifs-best-gifs-jon-voight-anaconda-creepy-face

Γιατί όμως να καυλώνει ο Serone στην σκέψη και μόνο του Ανακόντα ? 

Ίσως επειδή παρά τα φαινόμενα, αλλά και τα πολλά λεγόμενα του, ο ανδρισμός του να μην είναι και τόσο επαρκής, Μάλιστα οι υποψίες μας ενισχύονται από τους τρόπους με τους οποίους επιλέγει να εξουδετερώνει εκείνους που έχουν το θράσος να μπουν εμπόδιο στα σχεδία του.

Σε μια φάση τον βλέπουμε να στραγγαλίζει μια γυναίκα με τα πόδια τον καβάλο του… 

a97-denise1b

 

Εκείνη την στιγμή το ‘RapeFace’ βλέμμα του φαίνεται να ισοδυναμεί τουλάχιστον με χίλιους οργασμούς. Πιθανότατα όλους εκείνους τους οργασμούς που στερήθηκε λόγο του δικού του μικρού ‘Ανακόντα‘…

anavoight

 

Εδώ ο Serone παίρνει μια μικρή αλλά εξαιρετικά πολύτιμη εκδίκηση κόντρα σε εκείνες τις ‘γαμιόλες’ που τον μείωναν σαν άντρα.

Βέβαια από την άλλη πλευρά υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο ο Serone να αντιλαμβάνεται το πελώριο ερπετό ως την πλέον ιδανική προέκταση της εξίσου πελώριας πούτσας του και για αυτό επιθυμεί και να το πιάσει.

Φυσικά κάπου ανάμεσα στον όλο ερωτισμό υπάρχει και ένα πανίσχυρο οικολογικό μήνυμα :

Όταν ένας άνθρωπος πασχίζει να τα βάλει κόντρα στην φύση εκείνη θα τον ‘καταβροχθίσει’ με τους πιο σκληρούς και μακάβριους τρόπους. 

Όσο μεγάλη και αν είναι η πούτσα σου η μητέρα Φύση πάντα θα έχει στην διάθεση της κάτι πολύ μεγαλύτερο και πιο ανελέητο από σένα… 

giphy (1)

Όπως και να χει , παρά τα αμφιλεγόμενα ερωτικά μηνύματα και τους οικολογικούς συμβολισμούς, εδώ ο Voight παραδίδει μια σπουδαία ερμηνεία που ακροβατεί μαεστρικά ανάμεσα στο αστείρευτο machismo , την απόλυτη αυταρέσκεια και την πιο στυγνή μοχθηρία. Εδώ γινόμαστε μάρτυρες ενός γνήσιου σαδιστή να ενσαρκώνει έναν κινηματογραφικό σαδιστή που τα μάτια του κυριολεκτικά γυαλίζουν σε κάθε σκηνή. Οι γκριμάτσες του, η προφορά του που εκπέμπει μια ‘εξωτική βλαχιά’ , οι μετρημένες και μεθοδικές κινήσεις του…

Όλα εδώ συμβάλλουν στο να δημιουργήσει ο ηθοποιός έναν απόλυτα μελοδραματικό Villain που φαντάζει γελοίος αλλά ταυτόχρονα και εξαιρετικά επικίνδυνος !

MV5BZTQ2YjI0ZDgtOWVhNS00YjQ5LTk5NTEtODhhYWZjMzY4NTRhXkEyXkFqcGdeQXVyNzc5NjM0NA@@._V1_

 

Το ANACONDA , που περισσότερο λειτουργεί ως ένα φιλμ δράσης και επιβίωσης παρά τρόμου, βγήκε στις αίθουσες τον Απρίλη του 1997 και παρά το ‘κράξιμο‘ από την πλειοψηφία των κριτικών κατόρθωσε να ‘καταβροχθίσει‘ το Box Office.

H ταινία του Luis Llosa κέρδισε την σφραγίδα του ‘Cult Classic’ και μέχρι και σήμερα φιγουράρει στις περισσότερες λίστες ‘So Bad, It’s Good’ ταινιών.

Και διάολε το δικαιούται απόλυτα ! 

Μπορεί το ερπετό Ανακόντα να συμβολίζει την αρχέγονη ορμή της ίδιας της φύσης όμως το φιλμ ANACONDA αντανακλά απόλυτα την δική μας έμφυτη ανάγκη για αγνή και ‘ηλίθια‘ κινηματογραφική ψυχαγωγία. Οι ορμές του ‘φτηνού εντυπωσιασμού’ πάντα θα τρέχουν πεινασμένες μέσα  μας και το φιλμ αυτό προσφέρεται να τις θρέψει στο έπακρο.

Ως θεατής το οφείλεις , έστω και μια φορά, στον εαυτό σου να τολμήσεις να κοιτάξεις αυτό το Κτήνος στα μάτια και να το αφήσεις να σε στοιχειώσει για πάντα. 

‘Buenos noches, beautiful.’

  • Paul Serone

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: